איך מחשבים את צריכת החשמל בעמדת טעינה לרכבים חשמליים?

השמועה אומרת כי רכבים חשמליים הנם חסכוניים בהרבה מרכבים הרגילים, המצריכים תדלוק שוטף בבנזין, בסולר או בדיזל, אשר מחיריהם מאמירים ועולים לעתים תכופות. השמועה הנה נכונה! סוג הטעינה הזולה ביותר היא הטעינה הביתית – המתבצעת בעמודת טעינה המותקנות בחניה הפרטית. עלותה של טעינה מלאה תלויה בגודל הסוללה של הרכב, ויכולה לנוע בין 20 ₪ ל-50 ₪ לסוללה מלאה.

עלות הנסיעה לק"מ ברכב חשמלי נעה באיזור ה-9 אגורות לק"מ ברכבים קומפקטיים ומשפחתיים, ובאיזור ה-13 אגורות עבור רכבים גדולים ומאסיביים יותר.

 

רכב חשמלי – זול, משתלם, וירוק

"מיכל דלק" של 600 ק"מ עולה באזור ה-55 שקלים עבור רכב חשמלי קטן או בינוני, ובאיזור ה-75 עבור רכב גדול. המשמעות היא שהנהג הישראלי הממוצע יכול לחסוך סכום של 6,000 ₪ על הוצאות דלק בלבד בשנה.

עלות התחזוקה של רכבים חשמליים נמוכה מרכבים רגילים, וגם אגרת הרישוי שלהם עולה 541 ₪, לעומת 2,000 ₪ עבור רכבים המונעים בבנזין. הרכבים החשמליים החסכוניים ביותר מבחינת צריכת החשמל הם הטסלה מודל 3 והיונדאי איוניק, אשר עלות הנסיעה בהם נעה באיזור ה-7 עד 8 אגורות לק"מ.

 

טעינה של הרכב החשמלי שלכם

עלות הטעינה של עמדות טעינה לרכבים חשמליים הממוקמות בחניה הפרטית מחושבות על פי מחירי החשמל לצרכן, כאשר לרוב היא עומדת על 50 אגורות לקוט"ש. טעינה בעמדות טעינה ציבוריות הפרוסות ברחבי המדינה היא יקרה יותר – ועלותה נעה בין 75 אגורות ל-2 ₪ לקוט"ש.

מחירי הטעינה משתנים ממפעיל למפעיל, כאשר ניתן לקבל מידע מלא על עלויות הטעינה באפליקציה של המפעיל. למרות ההפרשים במחיר, בייחוד בעמדות טעינה מהירות שהנן יקרות יותר, חשוב לזכור כי הטעינה לרוב נעשית בבית, והשימוש בעמדות הציבוריות נעשה לעתים רחוקות.

 

צריכת אנרגיה נמוכה יותר – גם בפקקים

בניגוד למה שאולי חשבתם, רכבים חשמליים צורכים פחות אנרגיה בנסיעה במהירויות נמוכות בתוך העיר. לכן בנסיעה עירונית או בעמידה בפקקים צריכת האנרגיה של הרכב תהיה נמוכה יותר, ולפיכך – זולה יותר מנסיעה בכבישים מהירים.

פרמטר נוסף המשפיע על צריכת החשמל של הרכב הוא טמפרטורת נמוכות מאד (מתחת ל-0). כאשר קר מאוד בחוץ צריכת החשמל של הרכב עשויה לעלות בעשרים אחוזים ויותר. למרבה המזל, אנו חיים במדינה עם אקלים חם, לכן הסבירות שניתקל בטמפרטורות שכאלו הנה נדירה ביותר.

 

לסיכום

אם נהיה שמרניים ונלך על פי כלל האצבע, נגלה כי רכב חשמלי בגודל סטנדרטי (משפחתי או קומפקטי) נוסע בין 5 ל6.5 ק"מ לכל 1 קוט"ש. בכדי לחשב כמה חשמל צורך הרכב החשמלי שלכם, יש לחלק את מספר הקילומטראז' הממוצע שלכם ב5.5  (זו הצריכה המשוערת של הרכב שלכם).

המסקנה היא שעל פי רוב, וכמעט תמיד, רכב חשמלי הנו חסכוני בהרבה מרכבים רגילים המונעים בדלק רגיל על סוגיו השונים.

מטענים

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רכב מצויר
מכירות ורכישות רכבים
3 סיבות לקנות משאית משומשת

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם מתלבטים אם לקנות משאית משומשת או משאית חדשה. חשוב שתדעו שאתם לא לבד, מידי יום, פונים אלינו בעלי עסקים רבים ואנשים פרטיים שמתלבטים לגבי

מורה נהיגה
תוספות לנהג ולרכב
איך לבחור מורה נהיגה שיהפוך אתכם לנהג מנצח?

הדרך לקבלת רישיון הנהיגה הנכסף היא לא פעם דרך ארוכה, רצופת מהמורות ואתגרים. לימוד נהיגה היא פעולה מורכבת שדורשת לא מעט משאבים קוגניטיביים ורגשיים. לכן חשוב מאוד לקבל לאורך הלימודים

להתניע אופנוע בבעיטה
אופנועים
איך להניע אופנוע בקיק?

בדיוק כמו ברכב רגיל, גם באופנועים עלולות להיות בעיות שונות בתהליך ההתנעה. בין אם מדובר על בעיה בסטרטר או פגיעה מסיומת במנוע, מדובר על משהו שפשוט לא יאפשר לנו לנסוע.

צריכים עצה מרופא ?