שיפוץ רכבי אספנות וקלאסיקות

כלי רכב היו מאז הופיעו בפעם הראשונה בתחילת המאה העשרים, בגדר תחביב ושיגעון אצל אנשים רבים. חלק אוהבים רכבים חדשים ויוקרתיים, וחלק אוהבים כלי רכב מפוארים פחות חלק אוהבים רכבים חזקים ואיטיים, ואפילו רכבי משא, ואילו אחרים אוהבים רכבים ספורטיביים ושובבים. אבל בין חובבי הרכבים, נמצאים לא מעט אנשים, שעבורם איסוף רכבים ישנים, תיקון שלהם והפעלה הם תחביב שקשה לעמוד בפניו. הם יבלו שבועות ואפילו חודשים רבים בחיפוש אחר חלקי חילוף שספק אם ניתן למצוא אותם.

לחילופין, הם ינסו למצוא בעל מקצוע שיעצב עבורם חלקים של הרכב שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר. בהמשך, הם יבלו ימים שלמים על התאמת החלק החסר ותיקון המנוע של הרכב, שיפוץ וחידוש שלו.

זה מאוד דומה לאדם שבוחר לשפץ את הדירה שלו על מנת לשדרג את רמת חייו. וכל זה, רק על מנת שיוכלו לנסוע עם הרכב מספר קילומטרים, אם בכלל. מהו סוד הקסם שבאיסוף ותיקון רכבים ישנים? האם יש סוגי רכבים ספציפיים שאותם אוהבים האספנים לרכוש ולתקן? להלן סקירה מקוצרת של התחום הכל כך רחב של שיפוצי רכבי אספנות וקלאסיקות

 

סוד הקסם של רכבים ישנים

הדבר המשותף לאנשים שהתחביב שלהם הוא איסוף ותיקון של רכבים ישנים, הוא ההתרגשות מעצם העובדה שרכב ישן שלעיתים יוצר ונעשה בו שימוש הרבה לפני שהם עצמם נולדו ויצא מזמן מכלל שימוש, חוזר ולובש צורה חדשה וחוזר לעבוד כאילו היה חדש. רק מי שאוהב רכבים ואוהב לטפל בהם, יכול להבין את עוצמת ההתרגשות, כשהרכב שאך לפני כמה שבועות או חודשים היה בגדר גרוטאה, חוזר לפעול.

הפעלה של הרכב היא התמורה הטובה ביותר לחובב רכבים כזה. אבל מעבר לעניין להתרגשות – רכבי אספנות הם רכוש לכל דבר ועניין, והערך שלהם, ובתנאי שנהם תקינים ועובדים כמו שצריך, רק הולך ועולה. עובדה היא שמעת לעת אנחנו שומעים על אספן רכבים כזה או אחר שמכר אוסף במאות אלפי דולרים, ולעיתים אפילו יותר. עובדה נוספת היא, שכל אוספ שמוצע למכירה, נמכר כמעט מייד, ולרוב בשלמותו.

 

האם יש סוגים אהובים יותר של רכבים

עולם אספנות הרכב הוא עולם משונה למדיי. באשר לסוגי הרכבים המקובלים, אכן אפשר למנות רכבים מקובלים יותר האהובים יותר על אספנים. בדרך כלל מקובל לאסוף רכבים אמריקאיים ישנים, כמו גם רכבים אירופיים משנות החמישים והשישים.

ואפילו ישנים יותר זאת, בעיקר הגדולים שבהם. אבל יחד עם זאת, אי אפשר לומר כלל ועיקר שאלה הסוגים הבלעדיים שאספנים מתייחסים אליהם. בישראל, למשל, ניתן למצוא אספנים של רכבי סוסיתא, רכבי פיאט ישנים ורכבים ששמם ירד מהכותרות לפני כמה וכמה עשורים. כמובן שצריך לבטח את הרכבים הללו בכלל הביטוחים ובעיקר בביטוח מקיף. האהבה לרכבים היא עניין אישי, ואי אפשר לעשות הכללות בכל מה שקשור לנושא הזה. אספנות רכבים היא סוג של חיידק ומי שנדבק בו לא יכול להשתחרר. הדרך היחידה היא להמשיך ולאסוף.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מעבר דירה
הובלות
5 טיפים לבחירת מקום מקצועי לזיווד הרכב

אחרי שפע של כתבות על ביטוחים, טיפולים וגם סיוע משפטי, הגיע הזמן שנפרסם גם מאמר עבור בעלי המלאכה שהרכב שלהם הוא העסק שלהם. זיווד כעלי רכב להתבצע במוסך ואפילו בעיצוב

רכב חשמלי
רכבים חשמליים
רכב חשמלי האם הוא מתאים לך

הפער במחירי הדלק ברכבים חשמליים בהשוואה לרכבי בנזין הוא עצום ומסתכם בכמה מאות בודדות של שקלים לחצי שנה ברכבים חשמליים!  עדיין, נראה שאין נהירה גדולה לרכבים חשמליים, יתכן והסיבות לכך

שטיפת צמיג
בלוג רכב
למה חשוב לבחור צמיגים איכותיים

כמה שהכותרת למאמר זה נשמעת מובנת מאליו, יש היבטים רבים לבחירת צמיגים איכותיים. מעבר לסטאטוס, היצע שוק ושימוש הרכב, מצויים היבטים נוספים וחשובים לבחירת צמיג נכון לרכב. לא בטוחים על

צריכים עצה מרופא ?