האם ניתן לרכוש ביטוח רכב לזמן קצר

תחזוקת הרכב היא אחת ההוצאות המשמעותיות ביותר בכל משפחה. הוצאות תחזוקת הרכב כוללות הוצאות כלליות על טיפולים תקופתיים, כמו גם הוצאות בגין טיפולים בעקבות בלאי, כאשר הדוגמה הבולטת ביותר להוצאות כאלה הינה החלפת צמיגים לרכב בעקבות שחיקה. ואולם אחת ההוצאות היותר משמעותיות הקשורות באחזקת הרכב היא ההוצאה בגין ביטוח הרכב. ההוצאה משתנה בין סוגי הרכב השונים, אבל באופן כללי היא עומדת על כמה מאות שקלים בחודש. אם במשפחה יש יותר מרכב אחד, ואם הרכב הנוסף איננו רכב חברה שהעלויות שלו ממומנות ברובן על ידי המעביד, הרי שהוצאות הביטוח עלולות להיות גבוהות באופן משמעותי. מה ניתן לעשות אם ברכב אמור לנהוג באופן חד פעמי אדם זר שאין עבורו ביטוח? ומה באשר לילד החוזר מהצבא לעיתים רחוקות, ותשלומי הביטוח עבורו הם גבוהים מאד באופן יחסי? האם ניתן לרכוש ביטוח רכב לזמן קצר? ואם כן – מהו התהליך הנדרש לשם כך? להלן התשובות.

מכונית בדרך

ביטוח עבור נהג שאיננו מורשה לנהוג ברכב

באופן עקרוני, היה נהוג עד לא מכבר לרכוש פוליסת ביטוח לרכב עבור שנה שלמה, ובלי קשר לזמן השימוש ברכב או לנוהגים בו. במקרים שהרכב נמכר, היתה אפשרות להקפיא את הביטוח.

רוצים לדעת עוד על ביטוח רכב? למידע נוסף

ואולם הביטוח לא כיסה מצבים שבהם נהג חדש או נהג צעיר אמור לנהוג ברכב ימים ספורים בשנה בלבד. הורים שרצו לבטח את הבן או הבת הצעירים שלהם, היו חייבים לרכוש בגללם פוליסת ביטוח יקרה בעשרות אחוזים מהפוליסה המקורית שלהם. מצד שני, הנהג שעבורו נרכשה הפוליסה, נהג ברכב רק תקופה קצרה מאד, למשל בסופי שבוע כשחזר מהצבא או מהלימודים. בנוסף, אפ הרכב נמסר לאדם זר שהפוליסה איננה תקפה לגביו, שוב נוצר הצורך לרכוש ביטוח לשנה שלמה.

ביטוח לזמן קצוב והיתרונות שלו

הפיתרון למצב הבלתי אפשרי הזה, טמון בקונספט חדש בעולם הביטוח לרכב – ביטוח לזמן קצוב. מדובר באופציה מהפכנית, המאפשרת לבטח נהג כל שהוא לתקופה קצרה בלבד ולא לשנה שלמה. כך יוכלו בעלי הרכב ליהנות משקט נפשי ומידיעה שמי שנוהג ברכב מבוטח, ומצד שני לא יצטרכו לשלם סכומי כסף משמעותיים על ביטוח לשנה, שכמעט ואין בו צורך במרבית הזמן. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא ביטוח לנהג חדש או נהג צעיר (מעוניינים לדעת איך להוזיל את מחיר הביטוח לנהג צעיר? (כך תוזילו את הביטוח לנהג צעיר). ביטוח כזה יקר מאד יחסית לביטוח עבור נהגים ותיקים. עם זאת, לעיתים קרובות קורה שאותו נהג צעיר הוא חייל או סטודנט, המגיע הביתה לעיתים רחוקות. רכישת ביטוח למספר ימים עבור הנהג הזה היא, לפיכך, בדיוק הפתרון הנכון. מצד אחד, כשמחשבים את המחיר ליום ביטוח, המחיר גבוה יחסית. מצד שני, ההוצאה הממשית עבור הביטוח יורדת מאד, כיון שמדובר בתשלום עבור ימים בודדים בשנה. לא כל חברות הביטוח מאפשרות ביטוח רכב לזמן קצר, ויש לבדוק האם הסוג הזה של ביטוח קיים לפני שמבטחים את הרכב לשנה הבאה. ביטוח רכב לזמן קצר הוא פתרון מהפכני, שעשוי לחסוך סכומי כסף משמעותיים.

ככה תארגנו את הרכב שלכם לפני טסט – הקליקו כאן.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אוטו
בלוג רכב
איזה רמזים ברכב יכולים להעיד על בגידה

החיים עשויים להיות בלתי צפויים עבורנו. יש תקופות יפות בהן דבר לא חסר והכל נראה ורוד. לעומת זאת יש תקופות קשות יותר, במיוחד במערכות יחסים, בהן צפים חשדות בנוגע לאמינות

שכפול מפתחות
כללי
אילו מפתחות לא ניתן לשכפל ללא תעודה?

למפתחות יש תפקיד מכריע באבטחת הבתים, המשרדים ונכסים יקרי ערך אחרים. כדי להבטיח את תקינותן של מערכות מפתח, סוגים מסוימים של מפתחות מגיעים עם הגבלות ספציפיות על שכפול. הגבלות אלו

צריכים עצה מרופא ?