אילו הטבות רכב מקבל אדם עם נכות כללית

אנשים בעלי נכות זכאים להטבות שונות ממדינת ישראל. כאשר הן כוללות גם הטבות בתחום של נסיעות, התניידות, רכישה של רכב ועוד. יש הטבות שונות בתחום חלק קשורות במתן כספים, חלק קשורות בסיוע. כמו כן, ישנו רכב רפואי מותאם לבעלי נכות שיש לו את היתרונות וההתאמות שלו. במידה ותרצו להכיר את הדברים לעומק ובהרחבה מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מי זכאי בכלל?

לפני שנרחיב על ההטבות שקשורות ברכב, נגדיר מי זכאי להן. אדם שיש לו דרגת נכות כללית שהאחוזים שלה הם מינימום 40 אחוז וכן הלאה, או אדם שהוכר כנפגע איבה בשל פגיעות שהיו לו ברגליו, ייתכן ויוכלו לקבל הטבות שקשורות בתחום של נסיעות. כאשר הזכאות היא של ניידות, סיוע בתחום של אחזקת רכב רפואי או זכאות של דמי נסיעות.

 

מהם דמי נסיעות וניידות?

בתוך אלה שנכללים בהטבות, יש את מי שאינו זכאי לרכב רפואי ולכן עשוי לקבל דמי נסיעות. מי שעונה להגדרה זו הם פגועי גב, לב ועמוד שדרה בדרגה של 19 אחוזים עד 39 אחוזים. או נכים בדרגות של 40 אחוז ועד 49 אחוזים. כמו כן, גם פגועי רגליים בדרגות נכות בין 19% ל- 29%.

כמו כן דמי ניידות מסייעים במימון של כל נסיעה לכל מטרה נדרשת, להם זכאים נכים בדרגה של 50 אחוזי נכות ומעלה.

 

אחזקת רכב

ישנם כאלה שגם זכאים לסיוע ברכישה של רכב רפואי, יש לבדוק זאת מול מחלקות השיקום. כאשר הסיוע ניתן בהתאם להחלטה שאושרה לאותו אדם. לכל אדם נקבע סוג רכב שונה שבעיקר קשור בנפח המנוע לפי קריטריונים שונים. הסיוע הוא ברכישה של הרכב, במקרים שונים בהחלפה שלו, ברכישה של אביזרי עזר מיועדים לרכב ואף לעיתים טלפון המיועד לרכב.

ישנו גם סיוע נוסף בהקשר זה כמו במצב בו אותו אדם רוכש רכב רפואי ראשון והוא זכאי למענק של ביטוח לרכב עצמו. כמו כן, יש זכאות גם להשתתפות באגרת הרכב וכן, קבלת תו חנייה עבורו. על אף אלה, חשוב לציין כי יש לקבל על כך אישורים מותאמים וצריך לעמוד בקריטריונים שונים בשביל כל זכאות וסיוע נוסף.

בכדי לעשות זאת, יש להגיש טפסים ולעבור בירוקרטיה שלמה שכוללת טפסים רפואיים ולעיתים גם טופס ויתור סודיות. הרכב עצמו מיועד רק לאדם שמסתייע והוא לא יכול להעביר אותו לאחרים.

 

בסיכומו של דבר

אנשים בעלי נכות זכאי לקבל הטבות שונות בתחומים מגוונים במדינה. כך גם בנושא של נסיעות וניידות. ישנם דמי נסיעות וניידות אשר מי שלא עומד בקריטריונים של סיוע ברכישת רכב רפואי יכול לקבל אותם. רכישה של רכב רפואי וסיוע באחזקה שלו, ינתנו רק למי שזכאי לכך. כאשר ניתן גם להשיג זכאות לאביזרים נלווים לרכב, לתו חנייה, מענק של ביטוח הרכב ועוד.

שעון ומטבעות

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ביטוח רכב
ביטוח רכב
ביטוח רכב – למה זה חובה

אחד אמצעי ההתניידות הפופולריים ביותר היום הוא הרכב הפרטי. קשה לדמיין את החיים שלנו בלעדיו ומדובר עבור אנשים רבים בכלי שמוביל לעצמאות להגיע באופן חופשי לכל מקום שנצטרך: לביקורים משפחתיים,

רכב חשמלי
רכבים חשמליים
רכב חשמלי האם הוא מתאים לך

הפער במחירי הדלק ברכבים חשמליים בהשוואה לרכבי בנזין הוא עצום ומסתכם בכמה מאות בודדות של שקלים לחצי שנה ברכבים חשמליים!  עדיין, נראה שאין נהירה גדולה לרכבים חשמליים, יתכן והסיבות לכך

רישיון משאית
כללי
6 תנאים לקבלת רישיון למשאית

קבלת רישיון משאית בישראל הוא תהליך הדורש עמידה בתנאים ודרישות מסוימות. סוג רישיון המשאית הנדרש תלוי במשקל ובגודל המשאית בה תנהג. במאמר זה נבחן מקרוב את התנאים לקבלת רישיון משאית

צריכים עצה מרופא ?