איך להניע אופנוע בקיק?

בדיוק כמו ברכב רגיל, גם באופנועים עלולות להיות בעיות שונות בתהליך ההתנעה. בין אם מדובר על בעיה בסטרטר או פגיעה מסיומת במנוע, מדובר על משהו שפשוט לא יאפשר לנו לנסוע. באופנועים יש פתרון נהדר לחלק מהבעיות הללו, והוא להניע את המנוע שלא באמצעות הסטרטר. השיטה הזו נקראת הנעה בקיק, ומומחה האופנועים אלמוג קינן כאן כדי לספר עליה. 

 

מהו קיק

קיק הוא למעשה רגלית קטנה שמחוברת למנוע של האופנוע. בניגוד לכלים אחרים שבהם אין לנו גישה ישירה למנוע, באופנועים מסוימים הגישה הזו קיימת באמצעות הקיק. לחיצה על הקיק מסוגלת לגרום להנעה של המנוע גם בלי לעשות שימוש בסטרטר הרגיל. עם זאת, כדי להתניע את האופנוע בעזרת הקיק יש מספר כללים שעליהם צריך להקפיד כדי לבצע את זה בצורה בטוחה.

אופנוע עם בעיטה

איך מבצעים הנעה בקיק

הדבר הראשון שצריך לבדוק לפני ההנעה הוא שהאופנוע נמצא במצב ניטרלי. רק בצורה הזו ההנעה בקיק תוכל לעבוד. לאחר מכן עליכם להפעיל את הכוח על הרגלית בצורה מהירה וחדה, כדי שהקיק אכן יצליח לגרום להנעה של המנוע. אם עשיתם את הפעולה בצורה נכונה סביר להניח שהמנוע שלכם יידלק. אם לא, נסו לחזור על הפעולה מספר פעמים עד שתצליחו. לעוד מידע על שלל אופנועים תיכנסו: https://elitemoto.co.il.

 

בעיות במצבר

בדרך כלל בעיות בהנעה שדורשות מאיתנו להשתמש בהנעה בקיק נגרמות בשל בעיות במצבר של הרכב. זו בדיוק הסיבה שכדאי לכם לבדוק באופן תדיר את המצבר שלכם, וכך לא תהיו זקוקים להנעה בקיק. במקרה הצורך תמיד כדאי להכיר את השיטה, ואף מומלץ להתאמן עליה כדי לדעת היטב איך להניע בקיק, אך הדרך הנכונה יותר היא פשוט לשמור על תקינות המצבר שלכם.

כמו כן עליכם לזכור שלא לכל האופנועים יש קיקסטרטר וכדאי לבדוק את זה לפני הקנייה. כיום, יותר ויותר חברות מוותרות עליו לטובת סטרטר חשמלי בלבד. אם יש באפשרותכם לקנות אופנוע עם קיק זה תמיד עדיף, כדי שבמקרה הצורך תהיה לכם דרך אלטרנטיבית להניע את האופנוע.

להתניע אופנוע בבעיטה

בעיות נוספות

כפי שבוודאי הבנתם, המטרה של הקיק היא פשוט לאפשר לנו להניע את המנוע בצורה ישירה. בעיה במנוע לא תוכל להיפתר בעזרת הנעה בקיק, אלא רק בעיות שקשורות לסטרטר. אם ניסיתם להניע את האופנוע בקיק ולא הצלחתם, בהנחה שיש לכם מספיק דלק כנראה שמדובר על בעיה במנוע עצמו. חזרה על ההנעה בקיק מספר פעמים מצביע על בעיה כזו בסבירות גבוהה.

 

לסיכום

התנעה של אופנוע יכולה להיעשות כמובן דרך הסטרטר הרגיל, אולם ישנם מקרים שבהם נצטרך להשתמש בקיק כדי לבצע את ההנעה. באמצעות לחיצה על הקיק כאשר האופנוע במצב ניטרלי נוכל להתניע אותו ולהתחיל בנסיעה. השיטה הזו שימושית במקרים שבהם הסטרטר החשמלי תקול. עם זאת, כדאי לדעת שלא בכל האופנועים ישנו קיק, בעיקר אם מדובר על אופנועים חדשים.

להתניע אופנוע בבעיטה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דולרים
בלוג רכב
מימון לרכב

רוב האוכלוסייה צריך לקחת הלוואה לרכישת הרכב שלו. זו ההלוואה השכיחה ביותר מכיוון שרכב הוא דבר בסיסי היום והוא היכולת שלנו להתנייד לעבודה, לטייל, להסיע את החוגים לילדים ובטח לנסוע

צריכים עצה מרופא ?