איך מחשבים את צריכת החשמל בעמדת טעינה לרכבים חשמליים?

השמועה אומרת כי רכבים חשמליים הנם חסכוניים בהרבה מרכבים הרגילים, המצריכים תדלוק שוטף בבנזין, בסולר או בדיזל, אשר מחיריהם מאמירים ועולים לעתים תכופות. השמועה הנה נכונה! סוג הטעינה הזולה ביותר היא הטעינה הביתית – המתבצעת בעמודת טעינה המותקנות בחניה הפרטית. עלותה של טעינה מלאה תלויה בגודל הסוללה של הרכב, ויכולה לנוע בין 20 ₪ ל-50 ₪ לסוללה מלאה.

עלות הנסיעה לק"מ ברכב חשמלי נעה באיזור ה-9 אגורות לק"מ ברכבים קומפקטיים ומשפחתיים, ובאיזור ה-13 אגורות עבור רכבים גדולים ומאסיביים יותר.

 

רכב חשמלי – זול, משתלם, וירוק

"מיכל דלק" של 600 ק"מ עולה באזור ה-55 שקלים עבור רכב חשמלי קטן או בינוני, ובאיזור ה-75 עבור רכב גדול. המשמעות היא שהנהג הישראלי הממוצע יכול לחסוך סכום של 6,000 ₪ על הוצאות דלק בלבד בשנה.

עלות התחזוקה של רכבים חשמליים נמוכה מרכבים רגילים, וגם אגרת הרישוי שלהם עולה 541 ₪, לעומת 2,000 ₪ עבור רכבים המונעים בבנזין. הרכבים החשמליים החסכוניים ביותר מבחינת צריכת החשמל הם הטסלה מודל 3 והיונדאי איוניק, אשר עלות הנסיעה בהם נעה באיזור ה-7 עד 8 אגורות לק"מ.

 

טעינה של הרכב החשמלי שלכם

עלות הטעינה של עמדות טעינה לרכבים חשמליים הממוקמות בחניה הפרטית מחושבות על פי מחירי החשמל לצרכן, כאשר לרוב היא עומדת על 50 אגורות לקוט"ש. טעינה בעמדות טעינה ציבוריות הפרוסות ברחבי המדינה היא יקרה יותר – ועלותה נעה בין 75 אגורות ל-2 ₪ לקוט"ש.

מחירי הטעינה משתנים ממפעיל למפעיל, כאשר ניתן לקבל מידע מלא על עלויות הטעינה באפליקציה של המפעיל. למרות ההפרשים במחיר, בייחוד בעמדות טעינה מהירות שהנן יקרות יותר, חשוב לזכור כי הטעינה לרוב נעשית בבית, והשימוש בעמדות הציבוריות נעשה לעתים רחוקות.

 

צריכת אנרגיה נמוכה יותר – גם בפקקים

בניגוד למה שאולי חשבתם, רכבים חשמליים צורכים פחות אנרגיה בנסיעה במהירויות נמוכות בתוך העיר. לכן בנסיעה עירונית או בעמידה בפקקים צריכת האנרגיה של הרכב תהיה נמוכה יותר, ולפיכך – זולה יותר מנסיעה בכבישים מהירים.

פרמטר נוסף המשפיע על צריכת החשמל של הרכב הוא טמפרטורת נמוכות מאד (מתחת ל-0). כאשר קר מאוד בחוץ צריכת החשמל של הרכב עשויה לעלות בעשרים אחוזים ויותר. למרבה המזל, אנו חיים במדינה עם אקלים חם, לכן הסבירות שניתקל בטמפרטורות שכאלו הנה נדירה ביותר.

 

לסיכום

אם נהיה שמרניים ונלך על פי כלל האצבע, נגלה כי רכב חשמלי בגודל סטנדרטי (משפחתי או קומפקטי) נוסע בין 5 ל6.5 ק"מ לכל 1 קוט"ש. בכדי לחשב כמה חשמל צורך הרכב החשמלי שלכם, יש לחלק את מספר הקילומטראז' הממוצע שלכם ב5.5  (זו הצריכה המשוערת של הרכב שלכם).

המסקנה היא שעל פי רוב, וכמעט תמיד, רכב חשמלי הנו חסכוני בהרבה מרכבים רגילים המונעים בדלק רגיל על סוגיו השונים.

מטענים

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משלוח
שליחויות
שליחויות של מוצרים טבעיים לאון גברי

העולם של 2020 הוא עולם שמלחיץ ומדאיג לחיות בו הרבה יותר מהעולם שחיינו בו פעם. מעבר לבעיות רגילות ושגרתיות כמו בעיות של לחץ מהעבודה, שגרה מעייפת, גידול הילדים, חשבונות גבוהים

רכב
רכב
כיצד אוכל לשמר את מצב הרכב שלי?

החזקה של רכב היא לא דבר פשוט, ואם גם אתם הגעתם לשלב שבו אתם מחזיקים רכב שחשוב לכם לשמור על המצב שלו, יש כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם. תקלות ברכב

דברים שישפיעו על ביטוח הטסלה שלכם
ביטוח רכב
3 דברים שישפיעו על ביטוח הטסלה שלכם

רכבי טסלה בהחלט מייצגים את העתיד, וזה לא מפתיע שאנו נתקלים בהם באופן תדיר יותר ויותר על כבישי ארצנו. טסלה מייצרת רכבים עם ביצועים מרשימים, ולצד כך לא ניתן להתעלם

פנצ'ריה
בלוג רכב
איך לבחור צמיגים לנסיעות שטח

נהיגה בשטח עשויה להיות דבר מהנה אך גם מורכב במובנים מסוימים, בשל תנאי השטח המורכבים. לכן יש להתאים את הרכב ובעיקר הצמיגים שלו לנסיעות מיוחדות אלו. על הצמיגים המתאימים ועוד

צריכים עצה מרופא ?