תאונת דרכים בזמן העבודה – כיצד רצוי לפעול?

ישנן אפשרויות רבות לתאונות דרכים במקום העבודה. יכול להיות שאתם נהגים במקצוע שלכם ולכן, הסיכון שלכם גבוה יותר. יכול להיות גם, שבדרך למקום העבודה נקלעתם לתאונה באיילון. במאמר הבא נפרט כיצד עליכם לפעול, אם נקלעתם לתאונת דרכים בדרך לעבודה או בזמן העבודה.

 

קודם כל, תיעוד רפואי

לפי החוק במדינת ישראל, תאונת דרכים שנחשבת תאונת עבודה, היא כל תאונה שקרתה בדרך לעבודה, בדרך חזרה מהעבודה, או בזמן העבודה עצמו. בין אם אתם אנשים מכירות שנעים כל היום בדרכים ובין אם נקלעתם לתאונה בבוקר בדרך לעבודה, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לתעד את המקרה.

תיעוד ראשוני יהיה צילום של הזירה, לקיחת מספרי טלפון של עדים והחשוב ביותר- במידה ויש חשש לנזק בריאותי, עליכם להגיע למרכז רפואי ולתעד את כל מה שקרה לכם בגוף בעקבות התאונה. לאחר התיעוד, עליכם לקחת איתכם העתק מהמשטרה על תאונת הדרכים וגם מהמוסד הרפואי בו נבדקתם.

 

התביעה הראשונה – ביטוח לאומי

במידה ונפגעתם בצורה שמשביתה אתכם מעבודה, ייתכן ואתם זכאים לדמי פגיעה. מוסד הביטוח הלאומי משלם למי שנפגע בתאונת עבודה, על כל יום שבו הוא מחלים בבית, עד לתקופה של 91 יום. אם נפגעתם קשה, ייתכן ואתם גם זכאים לקצבת נכות חד פעמית, או קבועה. אך התהליך הוא ארוך וידרוש מכם בירוקרטיה רבה. ישנן גם זמני התיישנות ולכן, חשוב מאוד להיעזר במישהו כמו עורך דין תאונות עבודה, כדי לדעת מה אתם צריכים ומה אתם חייבים לעשות, מול הביטוח הלאומי.

 

מקרה לדוגמא

ניקח לדוגמא נהג אוטובוס, שנקלע לתאונת דרכים במהלך העבודה ונפגע בצווארו. עליו לתעד קודם כל את הזירה ואת התאונה עצמה ולקחת כמובן, פרטים של הנהג הנוסף. בעת הגעת המשטרה לזירה, עליו לבקש דו"ח משטרתי שמאשר כי אכן קרתה תאונה. לאחר מכן, יהיה עליו להיבדק בקופת החולים או בבית החולים, תלוי במצבו הרפואי.

מכאן, הוא ייקח עמו את התיעוד הרפואי כמו מכתבי אשפוז, מכתבי שחרור וכיוב'. אחרי חצי שנה, יכול להיות שיסבול הנהג מתופעות לוואי כמו כאבים הגב התחתון, מתיחה של שרירים ועוד וזו הסיבה, שהתיעוד הרפואי הראשוני, הוא קריטי. הביטוח הלאומי מכסה גם מצבים של החמרה במצב הרפואי.

 

התביעה השנייה – חברת הביטוח

התביעה השנייה שעליכם להגיש אחרי תאונת דרכים, היא תביעה לחברת הביטוח. לרוב, הטפסים שתצטרכו להגיש לביטוח הלאומי הם גם הטפסים שתצרכו להגיש לחברת הביטוח, אבל כמובן שמומלץ להתייעץ עם עורך דין. מעבר לטפסים שכבר אספנו עד כה, טפסים לחברת הביטוח יכללו גם את הזהות של הנהג איתו חלה התאונה וכל המעורבים בתאונה. זאת, מכיוון שחברת הביטוח תנהל את התביעה מול חברת הביטוח של מי שהיה מעורב מולכם בתאונה.

תאונת דרכים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כלי משפט
בלוג רכב
פיצוי על רכב טוטאלוס

רכב שעובר תאונה קשה במיוחד שמשאירה אותו חסר ערך לחלוטין, מאפשר לבעליו לתבוע פיצוי מחברת הביטוח, אשר למעשה מכסה את עלות הנזק לרכב. חשוב להבין שהפיצוי תלוי במידה רבה בערכו

ידית
רכבים חשמליים
רכב חשמלי – עשה ואל תעשה

הרכב החשמלי – פתרון חדשני, חסכוני ואקולוגי שהפך לטרנד בשנים האחרונות. מה שהיה נראה חלום רחוק והפך היום לאמיתי וניתן לרכישה, הרכב החשמלי הופך לנגיש יותר ויותר לבתים רבים בישראל.

עורך דין תעבורה
דין ומשפט בתחום התעבורה
עבירת נהיגה ללא רישיון נהיגה

נהיגה ללא רישיון היא אחת מהעבירות החמורות ביותר. במידה ונתפסתם על ידי שוטר נוהגים ללא רישיון בתוקף, במהלך פסילת רישיון ואף חלילה ללא רישיון בתוקף, עליכם לפנות לעו"ד לתעבורה לייעוץ

כמה טיפים שיעשו לכם נסיעה נעימה

אם אתם מתכננים נסיעה ארוכה, או אפילו נסיעה לילית, אנחנו נמליץ לכם על מספר דברים. ישנם כמה דגשים שכדאי להכיר בכדי שתוכלו להנות מנסיעות ארוכות. קודם כל והכי חשוב, נדבר

צריכים עצה מרופא ?