נהיגה ברכב צבאי ללא רישיון

בכל גוף גדול, כמו בעולם עצמו, כדאי שיהיו חוקים שאין לעבור עליהם. לצבא ההגנה לישראל, אחד הגופים הגדולים והחזקים ביותר במדינת ישראל, יש חוקים משל עצמו, שחלק מהם משתלבים עם חוקי המדינה וחלקם ספציפיים לגוף הצבאי. העובר על החוקים של צבא ההגנה לישראל, יהיה חשוף להליך משפטי צבאי ועונשו ייקבע בהתאם. נהיגה ברכב צבאי ללא רישיון היא אחת העבירות האלו, ועליה נרחיב במאמר הבא.

 

נהיגה ברכב צבאי ללא רישיון

עבירות תנועה הן עבירות חמורות שישפטו ביד קשה על ידי בית המשפט הצבאי. העבירה תוביל לדין שאינו משמעתי, היות והיא חמורה יותר מדי מעבירה שמובילה לדין משמעתי. במקרה זה יוכל החייל העובר על החוק להודות במעשיו, או להשיג הוכחות שיקדמו את חפותו.

במקרה של נהיגה ברכב צבאי ללא רישיון, יהיה קשה מאוד להשיג הוכחות שיוכלו לסייע בלקדם את חפותו של החייל. במצב כזה, הדיון יוכל להתקדם אל עבר השלב הבא. בשלב זה החייל העומד לדין יוכל להסביר ולנמק מדוע ביצע את עבירת נהיגה ברכב צבאי ללא רישיון. הוא יוכל לטעון מגוון סיבות כמו סיבות אישיות שלא קשורות למקרה. ככל שהסיבות ישמעו הגיוניות וסבירות יותר על ידי השופטים הצבאיים, כך ישנה סבירות לקבלת עונש קל יותר.

במידה והחייל העומד לדין ירצה בכל אופן לנסות ולמצוא הוכחות לחפותו, הוא יצטרך, בנוסף למציאת ההוכחות, לנמק למה העבירה שבה הוא מואשם בביצועה לא קרתה לטענתו, או האם היא היתה שונה בפועל ממה שמתואר. 10 דברים שחשוב לדעת לפני שעולים למשפט צבאי.

שוטר

 

 

נהיגה ברכב צבאי ללא רישיון – דיונים משפטיים

הדיונים המשפטיים בדבר העבירה אותה ביצע החייל, מתקיימים בדרך כלל בנוכחותם של החייל והשופט בלבד. רק במקרים ספציפים ועם סיבות מוצקות מספיק, תתאפשר נוכחות של סניגור בדיונים. במידה ולא תתאפשר נוכחותו, קיימת אפשרות נוספת בשם ייעוץ משפטי, בה יוכל לבוא הסניגור לידי ביטוי כמייצג של צד, גם מבלי שיהיה נוכח במשפט עצמו.

 

ייעוץ משפטי – במה הוא עוזר?

היה ואפשרות הייעוץ המשפטי פתוחה בפני החייל הנאשם, היא עשויה לשמש אותו במגוון רחב של מקרים. תפקיד עורך הדין המייצג את הנאשם יהיה לייעץ לחייל בכל חלק וחלק מהמשפט.

במידה והחייל בחר להודות בביצוע העבירה, עורך הדין המייצג אותו יסייע לו לטעון בפני השופט מדוע ביצע את העבירה. הדבר עשוי להפחית את העונש אותו יקבל החייל בגין ביצוע העבירה.

במידה והחייל בחר בדרך חיפוש הוכחות למען חפותו, תפקיד עורך הדין המייצג להביא לבחירה את מגוון הטיעונים לפיהם עלולה היתה ליפול טעות בעניינו.

 

עברתם על החוק? התייעצו עם עורך דין מומחה

עבירה על החוק היא מצב שבו מומלץ להתייעץ עם גורם מוסמך, מורשה ומנוסה על מנת לנסות ולהקל על העונש שיבוא בעקבותיו. היכנסו עוד היום לייעוץ מעורך דין.

להלן מאמר נוסף בנושא – כך תכין את הרכב לטסט.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קלנועית מתקפלת
בלוג רכב
3 יתרונות של קלנועית מתקפלת

קלנועית מתקפלת היא הדבר הגדול הבא בישראל 2021. היכולת שלה להתקפל באופן פרקטי ונוח מעניקה לה יתרונות רבים לעומת קלנועיות שאינן מתקפלות. במאמר זה נפרט- 3 יתרונות מרכזיים של קלנועית

מערכת בטיחות
אופנועים
סוגים שונים של מערכות אזעקה לאופנוע

רוב רוכבי האופנוע המנוסים יודעים היטב שלתאונות וגניבת אופנוע יש דבר אחד במשותף – זה רק עניין של זמן עד שהן מתרחשות. רוכבים רבים מדי לומדים בדרך הקשה למה חשוב

רכב חשמלי
רכבים חשמליים
רכב חשמלי האם הוא מתאים לך

הפער במחירי הדלק ברכבים חשמליים בהשוואה לרכבי בנזין הוא עצום ומסתכם בכמה מאות בודדות של שקלים לחצי שנה ברכבים חשמליים!  עדיין, נראה שאין נהירה גדולה לרכבים חשמליים, יתכן והסיבות לכך

כמה יעלה שכפול מפתח רכב
בלוג רכב
כמה יעלה שכפול מפתח רכב?

ישנן סיבות רבות מדוע כדאי לשכפל את מפתח הרכב. ראשית, מפתחות הולכים לאיבוד. סט נוסף של מפתחות לגיבוי יכולים להציל את המצב. שנית, זה יכול להיות שימושי לתת מפתחות רזרביים

צריכים עצה מרופא ?