מה הן הגבלות הנסיעה על רכב גולף?

בעולם הרכבים התפעוליים לרכבי גולף יש מקום של כבוד. הרכבים הללו שימושיים מאוד בשטחים תפעוליים, מושבים, קיבוצים ושטחים חקלאיים גדולים. יש מספר הבדלים מבחינה חוקית בין הרכבים הללו לבין רכבים ממונעים רגילים. אז כדי שלא תמצאו את עצמכם מבולבלים, מומחה הרכב התפעולי סהר אוחיון כאן כדי לספר על החוקים שחשוב להכיר ביחס לרכבי גולף.

 

רכבי גולף

רכבי גולף הם רכבים שנמצאים תחת הקטגוריה של רכבים תפעוליים. אותם רכבים מותרים לשימוש בשטחים שנחשבים שטחים תפעוליים ולא תראו אותם נוסעים על כבישים רגילים. רכבי גולף אלו רכבים שמקור שימשו להסעה בתוך מגרשי גולף, אולם כיום הם חלק בלתי נפרד מעולם הרכבים התפעוליים. חברת התבור מאפשרת לכם להנות מרכבי הגולף הטובים ביותר בישראל.

כאמור, על רכבי הגולף חלים חוקים שונים מאשר אלו שיש על רכבים רגילים. מלבד העובדה שאין צורך ברישיון רכב או רישיון נהיגה עבור אותם רכבים, יש מספר חוקים שכן נוהגים גם ביחס לרכבים הללו. החוקים הללו מחייבים לא רק בשל היותם חוקים אלא מבחינה בטיחותית.

עגלות גולף

ציות לחוקי התנועה

גם בשטחים תפעוליים ישנם חוקי תנועה שונים הנוגעים למהירות או למתן זכות קדימה. לעיתים אנחנו עלולים לחשוב שאותם חוקים מיועדים רק עבור רכבים רגילים, אולם מדובר על תפיסה שגויה לחלוטין. רכבי גולף, כמו כל רכב תפעולי אחר מחויבים בציות לחוקי התנועה באזור שבו נוסעים בהם. גם אם מדובר על מספר חוקים נמוך יותר, עדיין יש להם מחויבות מלאה כלפיהם.

 

מספר נוסעים

חלק מרכבי הגולף הם כאלו שמיועדים להסעה של אנשים לטווחים קצרים. לכל רכב גולף יש מספר מסוים של נוסעים אותם הוא יכול להסיע, ומבחינה חוקית חשוב לשמור על המספר הזה. יתר על כן, הסעה של מספר נוסעים גדול יותר מהמותר עלולה להוות סיכון בטיחותי כך שכדאי לנהוג באחריות ולא להעמיס על הרכב יותר מידי.

נוסעים

גיל מינימלי

כאמור, רכבי גולף לא מחייבים את הנוהג בהם להחזיק ברישיון נהיגה. העובדה הזו מאפשרת לצעירים שטרם הוציאו רישיון או למי שלא מחזיקים ברישיון נהיגה תקף מסיבות שונות לנהוג באותם רכבים. עם זאת, חשוב לציין שמתחת גיל 16 אין אישור חוקי לנהוג ברכב כזה, לא משנה באיזה אזור. אז לפני שאתם נותנים את רכב הגולף שלכם לאדם צעיר, וודאו שהוא מעל גיל 16.

 

לסיכום

רכבי גולף הם כלי נהדר באזורים רבים. בין אם מדובר על שטח צפוף שבו לא נוח להתנייד ברכב רגיל, או אזור תפעולי שבו יש מספר רב של רכבים כאלו, רכבי הגולף יכולים מאוד לעזור לנו. למרות העובדה שאין חיוב ברישיון נהיגה כדי לנהוג באותם כלים, יש מספר מגבלות שחשוב להיות מודעים אליהן. ביניהן ניתן למנות הגבלת גיל, ציות לחוקי התנועה, וכמובן נסיעה באזורים מותרים בלבד.

נסיעות במכונית גולף

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מתי נצטרך להחליף מצבר לקטנוע
קורקינטים
מתי נצטרך להחליף מצבר לקטנוע?

המצבר הוא למעשה מקור הכוח של הקטנוע שלנו ובלעדיו, לא נוכל להשתמש בכלי הרכב על מנת לנוע ממקום למקום. כמה זמן הוא מחזיק, איך יודעים שהגיע הזמן להחליף אותו וכמה

מפתח
בלוג רכב
מה הוא ליסינג תפעולי?

בעוד שבשנים עברו שיטת הליסינג התפעולי הייתה שמורה בעיקר לחברות וארגונים שמספקים רכבים לעובדיהם, בימינו גם אנשים פרטיים בוחרים לחכור רכב בדרך המימון הזאת. מהו הליסינג התפעולי ובמה הוא שונה

ידית הטענה
בלוג רכב
איך בוחרים רכב חשמלי?

בחירה ברכב חשמלי היא לא עניין של מה בכך. אם יצא לכם לבחור בשנים האחרונות רכב "רגיל", אתם וודאי יודעים שמדובר בעניין שמצריך מכם בירור מעמיק בנושא. בגלל שהרכבים החשמליים

פירוק רכבים
מכירות ורכישות רכבים
4 סיבות למכור את הרכב לפירוק

מכירת רכב לפירוק היא החלטה שאנשים רבים חושבים עליה בשלב מסוים בחייהם. בין אם יש לכם רכב ישן שכבר לא משרת את הצרכים שלכם או צי רכבים שכבר לא משתלם

צריכים עצה מרופא ?