מה החשיבות של ביטוח חובה לרכב ואיך ניתן לרכוש אותו בקלות

נפתח את הכתבה בשאלה פשוטה. מהו בעצם ביטוח חובה לרכב. ונסיים אותה בשאלה משלימה – כיצד ניתן לרכוש אותו בקלות. תחילה, נציין שכל בעל רכב (פעיל) במדינת ישראל מתבקש להחזיק בביטוח חובה על פי חוק. למעשה, מדובר בתולדה של חוק הוראות פקודת ביטוח רכב מנועי עד משנות ה-70 של המאה שעברה.

 

מה זה ביטוח חובה לרכב?

ראשית, נשאל, ובצדק – מה זה בכלל ביטוח חובה לרכב. ובכן, ככן שמו – ישנה חובה להחזיק בו. יש כל מיני סיבות לכך שהוא חובה, ולפחות אחת מהן היא כיסוי נזיקין למקרי תאונה. אך אנחנו מקדימים קצת את המאוחר ונחזור אחורה. כאמור, פקודת ביטוח רכב מנועי מציינת שאין לנסוע במכונית שאין עבורה "פוליסה בת-תוקף" – בתוקף. כלומר, יש עניין לנהוג ברכב רק כאשר יש עבורו ביטוח חובה לרכב, אחרת הדבר אסור.

 

מדוע יש חוק המערב ביטוח חובה לרכב?

מדוע בכלל לייצר חוק שכזה? ובכן, אחד הרעיונות שניתן היה להניח שעמדו מאחורי הבקשה לייצר הוראה המחייבת ביטוח חובה לרכב, היה יצירת רשת הגנה כלכלית. כך שאם נהג משתתף באירוע נזיקין, תהיה לו אפשרות לקבל כסף כתמיכה בתהליך השיקום. בין אם מדובר בתהליך השיקום של עצמו ובין אם מדובר בתהליך השיקום של רכבו. כלומר מדובר בדרך לממן תיקוני נזיקין שמקורו בתאונות דרכים למי שהיה שותף להן.

 

האם החוק מתייחס רק אל ביטוח חובה לרכב?

ועם זאת, יש לציין שהחוק מציין רק את תוקפו של ביטוח חובה לרכב. וזאת, כתנאי לנהיגה ברכב פעיל. אין החוק מתייחס לביטוחים מסוגים אחרים. כמו ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. ובלאו הכי, מטרתם של ביטוחים אלו לכסות נזק רכושי בלבד. אלא אם כן מרעיפים סעיפים בביטוח מקיף הכוללים מעבר לכך.

 

מה ערכו של ביטוח חובה לרכב?

ביטוח חובה לרכב מייצר כאמור רשת הגנה כלכלית. כל מי שמשתתף בתאונת דרכים יכול לקבל תמיכה כלכלית כדי לתמוך בתהליך שיקומו. בין אם מדובר בנהג, בנוסעי הרכב, או אפילו הולכי רכל ורוכבי אופניים מחוצה לו. ישנם פיצויים מוגדרים של ממש אשר הוגדרו במסגרת פקודת ביטוח רכב מנועי.

ומתוך כך, למעט מקרים יוצאי דופן,  אין צורך להוכיח אשמה מצד מי מהמעורבים כדי לקבל את הפיצוי והן הפחתה של הפיצוי באם התרחשה "רשלנות תורמת" כביכול מצד הנפגע.

 

מה חשיבותו של ביטוח חובה לרכב?

כלומר, ביטוח חובה לרכב מהווה רשת הגנה כלכלית כדרך היכולת שלו להעניק פיצוי על בסיס הנזק הנטען. זאת בתחומי הפיצוי הרלוונטיים, בהתאם להנחיות החוק. ועם זאת, זה לא יהיה תקף לגבי מי שיזם תאונה באופן מכוון או מי שנהג ברכבו מבלי להחזיק בביטוח חובה לרכב.

 

כיצד ניתן לרכוש ביטוח חובה לרכב?

כך שאנחנו כבר יכולים לראות שחשיבותו של ביטוח חובה לרכב, מתאפיינת ברשת ההגנה הכלכלית שדיברנו עליה. כמו גם ביכולת של לנהוג ברכב, בהתאם להוראות החוק. כמו גם ביכולת לטעון לפיצויים, במידת האפשר והרצוי (תנאי מקדים לנהגים מעורבים: להחזיק בביטוח חובה לרכב).

כעת נוכל לשאול, כיצד ניתן לרכוש אותו? יש לא מעט שיטות, ואחת מהן היא כמובן דרך אתר חובה. במסגרתו ניתן לבצע השוואת מחירים ולבחור את ההצעה המועדפת ביותר. במסגרת פעילותו, אתר Hova (חובה) מציע השוואת ורכישת ביטוח חובה בלבד. זאת בניגוד לחברות אחרות שלא מציעות לגולש את היכולת להזמין ביטוח חובה לרכב, למיטב ידיעתנו.

תאונת דרכים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כיצד חקלאות מדויקת מחוללת מהפכה בטכנולוגיית הטרקטור ובשיטות החקלאות
כללי
כיצד חקלאות מדויקת מחוללת מהפכה בטכנולוגיית הטרקטור ובשיטות החקלאות

החקלאות עברה מהפך משמעותי בשנים האחרונות, הודות להופעתה של חקלאות מדויקת. חקלאות מדויקת היא שיטת חקלאות המשתמשת בטכנולוגיה כדי לייעל את תפוקת היבול, להפחית פסולת ולהגביר את היעילות. טכנולוגיית הטרקטורים

רכב מצויר
מכירות ורכישות רכבים
3 סיבות לקנות משאית משומשת

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם מתלבטים אם לקנות משאית משומשת או משאית חדשה. חשוב שתדעו שאתם לא לבד, מידי יום, פונים אלינו בעלי עסקים רבים ואנשים פרטיים שמתלבטים לגבי

צריכים עצה מרופא ?