מה הוא ליסינג תפעולי?

בעוד שבשנים עברו שיטת הליסינג התפעולי הייתה שמורה בעיקר לחברות וארגונים שמספקים רכבים לעובדיהם, בימינו גם אנשים פרטיים בוחרים לחכור רכב בדרך המימון הזאת. מהו הליסינג התפעולי ובמה הוא שונה מהליסינג הפרטי? כל הפרטים כאן.

במילים פשוטות, ליסינג תפעולי הוא שיטת חכירת רכב אשר חוסכת מהבעלים של הרכב את כל כאבי הראש והמטרדים הכרוכים בתחזוקת רכבים. במסגרת חכירת הרכב הזו, הרכב יהיה רשום על שמה של חברת הליסינג, כאשר היא גם זו שתהיה אחראית על התחזוקה השוטפת של המכונית. ליסינג תפעולי יכלול את הפעולות הבאות ע"י חברת הליסינג:

  • החברה תבצע מבחן רישוי ("טסט") שנתי.
  • חברת הליסינג תבצע כל טיפול או תיקון הנדרשים ברכב במשך תקופת חכירתו.
  • נושא הביטוח של הרכב יהיה תחת אחריות החברה.

ליסינג תפעולי לרכב

כמה זמן נמשך ליסינג תפעולי?

ברוב המקרים, עסקת ליסינג תפעולי נמשכת מספר שנים, כאשר במהלך השנים האלו הלקוח משלם תשלומים חודשיים על השימוש ברכב. לאחר שתקופת הליסינג מסתיימת, יש באפשרותו של הלקוח לרכוש את הרכב או להזדכות עליו ולהיכנס לעסקת ליסינג חדשה.

במילים אחרות, כל עסקת ליסינג מהסוג התפעולי יכולה להשתנות בהתאם לצרכי הלקוחות, אבל בד"כ יהיה מדובר במסלולים של לפחות מס' שנים (שנתיים-שלוש במינימום). המסלול הזה פנטסטי עבור חברות וארגונים גדולים שצריכים לתחזק רכבים רבים, אבל גם אנשים פרטיים מוצאים עצמם חוכרים רכבים בשיטה זו.

 

היתרונות של ליסינג תפעולי לרכב

היתרונות של ליסינג תפעולי טמונים במילה "תפעולי" כלומר, מישהו אחר דואג עבורכם לכל נושא התפעול והתחזוקה השוטפת של הרכב. אתם לא תצטרכו להתעסק עם שום דבר מלבד התדלוק של הרכב מדי פעם, זה הכול.

בסופו של דבר, המסלול נחשב אחד המסלולים הנפוצים ביותר בארה"ב, אבל בישראל רק בשנים האחרונות המסלול חדר לשוק הפרטי. אם אתם נהגים פרטיים שמעוניינים לחסוך את הזמן היקר שלכם במוסכים ובסידורי רכב שונים, המסלול הזה מושלם עבורכם.

 

כיצד שווי השוק של הרכב ישליך על עסקת ליסינג?

לפני שאתם חותמים על הסכם חכירת רכב בליסינג, חשוב לבדוק את הנושא של עלויות הרכב – הן בנקודת הרכישה והן במעמד המכירה. במילים אחרות, מכיוון שכל נושא הטיפולים והתחזוקה הוא תחת אחריות חברת הליסינג, חשוב לבדוק בעצם כמה יעלה לכם הרכב בטווח הארוך. זאת, תבדקו באמצעות בירור ירידת הערך של הרכב.

אתם יכולים לבדוק את זה במחירונים של יצחק לוי או בכל מחירון אחר, מה שיאפשר לכם לברר כמה כסף אתם "תפסידו" במעמד סיום המסלול. בסופו של דבר, אם תגיעו למסקנה שירידת הערך משמעותית מאוד, אולי יהיה כדאי לבחור ברכב אחר.

לסיכום, אחד הפרמטרים החשובים לבדיקה הוא הפרמטר של שווי השוק וערכו של הרכב בארץ. לא פעם, אנשים רוכשים רכב ב-X ₪, רק כדי לגלות לאחר 3 שנים שהרכב איבד המון מערכו במחירון. וזהו הפרמטר שאולי הכי מחייב את בדיקתכם.

 

השכרת רכבים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עבירות מין
עריכת דין
מה העונש הקבוע בחוק על עבירות מין?

כאשר מדובר על עבירות מין בחוק, חשוב להבין שמדובר על סוגים שונים של עבירות, כמו לדוגמא אונס, פדופיליה וגם הטרדות מיניות. כל מעשה נתפס בדרגת חומרה משתנה בהתאם לאופיו, אבל

תאונת דרכים
תאונות דרכים
תאונת דרכים בזמן העבודה – כיצד רצוי לפעול?

ישנן אפשרויות רבות לתאונות דרכים במקום העבודה. יכול להיות שאתם נהגים במקצוע שלכם ולכן, הסיכון שלכם גבוה יותר. יכול להיות גם, שבדרך למקום העבודה נקלעתם לתאונה באיילון. במאמר הבא נפרט

ציפוי רכב
בלוג רכב
איך מצפים את הרכב בציפוי ננו קרמי?

כמות הפקקים שעלתה עם השנים מעידה על שימוש נפוץ ברכבים פרטיים שנמצאים על הכביש. כאשר ככל שכמות הרכישה של הרכבים עולה ככה יש צורך במוצרים שונים שרלוונטיים לרכבים השונים. בין

חשמל
בלוג רכב
איך לעשות קמפינג עם האוטו בלבד

אוהבים לטייל בארץ ורוצים לעשות זאת לא בבתי מלון אלא בקמפינג? תוהים איך ניתן לעשות זאת בצורה הכי נוחה ופשוטה שאפשר? אם כך, כדאי שתדעו: השכרת גנרטור וחיבורו לחשמל הרכב

צריכים עצה מרופא ?