ישראל עוברת לרכבים חשמליים

העולם מכין את עצמו למעבר לרכב חשמלי וכך גם ישראל. כשיותר ויותר דגמים של רכבים חשמליים מתחילים לנסוע בכבישיים הישראלים, כשקמות יותר ויותר עמדות לטעינת רכבים חשמליים. ניתן להסיק דבר אחד – ישראל עוברת לרכבים חשמליים. בפסקאות הבאות נסביר על הרכבים החשמליים, על המצב בישראל ועל עמדות טעינה חשמליות.

רכבים חשמליים

מדינות רבות ברחבי העולם נעות אל עבר התנועה הירוקה. שמירה על כדור הארץ ועל הסביבה מפני הגז והדלק הרעילים אשר פולטים המנועים ברכבים שלנו. אך לא זוהי הסיבה היחידה בלבד לכך שהרכבים החשמליים תופסים תאוצה – גם העלויות הגבוהות של הדלק וגם התחזוקה הרבה הנדרשת לרכב מנועי דוחפות את הממשלה והציבור לנוע אל עבר רכב חשמלי.

על פי דיווחים של משרד האנרגיה, השאיפה הינה לעבור לרכב חשמלי באופן גורף בישראל ולהפסיק את השימוש ברכבים מונעים על בסיס זידל ועל בסיס בנזין עד לשנת 2035.

כיום ניתן למצוא ברחבי הארץ דגמי מכוניות חשמליות כגון המכוניות של ניסאן, CMOTORS ואולי בהמשך גם טסלה.

ישראל עוברת לרכבים חשמליים

האם ישראל מוכנה לרכבים חשמליים?

כיום, התשתיות בישראל עדיין לא מאפשרות מעבר מלא לרכבים חשמליים. עדיין אין מספיק עמדות טעינה לרכבים חשמליים, המחירים עבור רכב חשמלי עדיין יקרים יותר לעומת רכבים מנועים על בסיס דלק ועדיין אין מספיק מודעות בקרב הציבור לחשיבות המעבר לרכב חשמלי.

ככל שמדינת ישראל תפעל יותר להרחבת התשתיות, ככל שיכנסו לארץ עמדות טעינה חדשות כדוגמת Greenspot טעינת רכבים חשמליים, ככל שהתודעה בציבור על חשיבות השמירה על כדור הארץ תעלה – כך נראה עליה ברכבים חשמליים.

נקודה חשובה נוספת על מנת להיות מוכנים למעבר היא הנקודה הכלכלית. על פי הערכות של משרד האנרגיה, המדינה צפויה להפסיד כ 30 מליארד שקל. ההפסדים האלו ינבעו בשל הירידה בהכנסות ממס הרכב והדלק שהציבור משלם. על כן, על מנת שמדינת ישראל תקדם את הרכבים החשמליים עליה להיות מוכנה לספוג הפסד זה, או לחילופין, למצוא מקור הכנסה חדש ורווחי לא פחות.

עמדות טעינה לרכבים חשמליים

כפי שציינו קודם לכן, אחד הנושאים החשובים ביותר שיאפשרו לישראל לעבור לרכבים חשמליים, הינו הנושא של עמדות טעינה חשמליות.

על פי הדיווח של משרד האנרגיה, צפויים לקום בתוך כשנה מעכשיו, כ 110 עמדות טעינה חשמלית.

החברות הגדולות אשר צפויות להכנס לתחום ולהקים את העמדות הינן: יוניון מוטורס, AFCON, Gnrgy ועוד.

עמדות הטעינה מאפשרות לציבור הישראלי אשר משתמש ברכב חשמלי לנוע ברחבי ישראל, בידיעה שתהיה לו עמדת טעינה קרובה.

העמדות אשר צפויות לקום, הולכות לספק טעינה של כ 100 ק"מ בעבור פרק זמן של כ -20 דקות.

עמדות הטעינה הללו הן צעד משמעותי בהגשמת המשפט "ישראל עוברת לרכבים חשמליים".

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
השכרת משאית
כללי
מה הם התנאים להשכרת משאית?

השכרת משאית יכולה להיות דרך מצוינת להובלה נוחה של סחורות, רהיטים או ציוד למגוון מטרות. עם זאת, לפני שאתם שוכרים משאית, חשוב להבין את התנאים הכרוכים בכך. תנאים אלו עשויים

סמל של רכב
בלוג רכב
איך מטפלים בלימוזינה לפני חתונה?

בעבר שירותי לימוזינה נועדו לעשירון העליון, למוסדות או לארגונים גדולים שנתנו שירותי הסעה לאנשים חשובים, אמנים גדולים, או אורחים מיוחדים מחו"ל. כיום, נגיש שירות זה לכולם, ועקב התחרות הרבה הקיימת

חוקים
דין ומשפט בתחום התעבורה
באילו מקרים נצטרך עורך דין תעבורה?

 מערך התחבורה בישראל סובל במשך שנים ארוכות מהזנחה והיעדר תקציבים. כתוצאה מכך, מהירות הנסיעה בכבישים היא איטית במיוחד, והזמן בו הישראלים מבלים בכל יום בנסיעה בדרך אל העבודה וחזרה הביתה

צריכים עצה מרופא ?