מה העונש הקבוע בחוק על עבירות מין?

כאשר מדובר על עבירות מין בחוק, חשוב להבין שמדובר על סוגים שונים של עבירות, כמו לדוגמא אונס, פדופיליה וגם הטרדות מיניות. כל מעשה נתפס בדרגת חומרה משתנה בהתאם לאופיו, אבל גם בהתאם לנסיבות בהן הוא בוצע. לרוב יהיה מדובר על מעשה פיסי כלשהו שיש בו אופי מיני. עם זאת, עבירות מין יכולות להיות גם עבירות שבוצעו בדיבור, כמו לדוגמא הטרדה מינית, שבה אין בהכרח מגע פיזי של הפוגע.

 

האם העונש הוא קבוע או משתנה על פי הנסיבות?

כאשר מדברים על עבירות מין, הנסיבות שבהן התקיימה העבירה משפיעות במיוחד על האופן שבו מפרשים את המעשים של הנאשם, ולכן גם על האופן שבו נקבע העונש ומידת החומרה שלו. אמנם בחוק יש עונש מקסימלי הרלוונטי לכל עבירה מכל סוג מסוים. עם זאת, לשופט ישנה גם האחריות לקבוע במדויק את מידת החומרה של העונש על פי מידת החומרה של מעשי הנאשם, שנקבעת מתוך הנסיבות שבהן התרחשה העבירה.

לדוגמא, כאשר מדובר על עבירה שהתרחשה לאורך זמן רב, כמו פגיעה מינית חוזרת ונשנית, העונש יהיה גבוה יותר. עונשים על עבירות מין אף נקבעים בהתאם לסטטוס של הצד הפוגע והסטטוס של הצד הנפגע. אם לדוגמא מדובר על פגיעה מינית כלפי אדם במצב של יחסי מרות, העונש בפועל יהיה גבוה יחסית.

 

האם כאשר מדובר על מערכת יחסים יכול להתבצע אונס?

בעבר הייתה תפיסה בקרב רבים ברחבי החברה כי במקרה של מערכת יחסים רומנטית בין שני בני זוג, לא יכולה להתבצע עבירה של אונס. עם זאת, ככל שהשנים עוברות, הולכת ומתקבעת התפיסה שגם במקרים של מערכת יחסים רומנטית יכול להתרחש אונס. לעיתים אונס עלול להתרחש גם במקרה של זוג נשוי.

זאת משום שאונס הוא עבירה של קיום יחסי מין עם הזולת בניגוד לרצונו החופשי. מצב שכזה אמנם נראה מופרך לחלק מהאנשים כאשר מדובר על זוג נשוי, אך חשוב לזכור שמצבים שכאלה יכולים להתקיים במצבים מגוונים, בהתאם להגדרה הקבועה בחוק על אונס. כאשר מדובר על אונס, מדובר על עונש של עד כ-16 שנה כפי שנקבע בחוק.

 

מה זה אונס בנסיבות מחמירות?

עבירה של אונס בנסיבות מחמירות נחשבת לעבירה של אונס שבו הפגיעה ברצונו החופשי של הזולת הייתה גבוהה במיוחד. לדוגמא, כאשר מדובר על בעילה של קטינה, חוסר האונים של הנפגעת נחשב לגבוה במיוחד לפי החוק, ועל כן גם העונש יהיה מחמיר יותר ביחס לאונס שאינו בנסיבות מחמירות.

כאשר מדובר על פגיעה מינית בקטינה, העונש הצפוי הוא של כעד 20 שנות מאסר. גם כאשר מדובר על פגיעה מינית באדם עם לקות מסוימת, פיזית או נפשית, הנסיבות יהיו מחמירות יותר וכך גם העונש יחמיר יותר.

עבירות מין

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שיפוץ מבנה
ביטוחים
האם כדאי לעשות ביטוח למנוף שלכם

מנוף הוא כלי המיועד להובלת חפצים כבדים ממקום למקום, והשימוש בו רב. לא רק חברות בנייה גדולות זקוקות לשימוש בו, אלא גם האזרח הפשוט שעובר דירה וצריך להעביר ציוד רב.

מנעולים אלקטרוניים
כללי
מנעול אלקטרוני

בעולם המתקדם טכנולוגית של היום, מנעולים אלקטרוניים הופכים פופולאריים יותר ויותר למטרות מסחריות ופרטיות גם יחד. פתרונות אבטחה חדשניים אלו מציעים מגוון יתרונות, נוחות ושליטה משופרת לעומת מנעולים מכניים מסורתיים.

גבר מרים ארגזים
שליחויות
הכל על שליחויות במהלך הקורונה

נגיף הקורונה הגיע למדינת ישראל לפני כארבעה שבועות, ומאז זורע פחד ואימה אצל רבים מהתושבים. גם מי שהיה בתחילת התהליך הזה ספקן וציני, מוצא את עצמו היום בהבנה מוחלטת שהעניין

מטבעות
מכירות ורכישות רכבים
איך לרכוש רכב יוקרה מבלי לשבור את הכיס

רכב יוקרה, אמין, איכותי, יפהפה וכזה שיספק לנו הנאה בלתי נגמרת, נתפס כחלום לא מושג עבור רובנו. נתפס ככזה – אך חשוב מאוד לדעת – החלום יכול להפוך למציאות! החלום

צריכים עצה מרופא ?