איך מטפלים ברכב שנוסעים בו הרבה אנשים ביום?

רכבים שנוסעים בהם מספר רב של אנשים כמו אוטובוסים, רכבי הסעות, מיניבוסים וכו', צריכים לקבל טיפול ויחס לעיתים תכופות יותר. ההחזקה של רכב מהסוג הזה מצריכה יותר השקעה ויחס מאשר רכב פרטי שמסיע כמות קטנה של אנשים בתוכו.

 

איזה טיפולים צריך לעשות לרכב גדול?

כל טבלת טיפולים לרכב מכל סוג שהו כוללת בתוכה גם לו"ז של מועדים לטיפול לרכב לפי ההמלצות המדויקות של היצרן ושנת היצור שלו. אך כמובן שרכבים גדולים שמכילים בתוכם מספר גדול של אנשים הם קצת שונים ולכן חשוב לשים לב לרכב, לקולות ולנהיגה בו.
רכב הסעה ל-14 אנשים לא יכול להיות מטופל באותו האופן או באותה התדירות כמו רכב פרטי של זוג שנוסע לעבודה במרחק קצר.

 

טיפולים שחייבים לעשות לרכב

  • טיפול תקופתי רגיל או גדול לפי הק"מ
  • טיפול הכנה לטסט
  • בדיקת חורף: בדיקה של הבלמים, הצמיגים, המגבים והתאורה.
  • טיפול גיר
  • החלפת רצועת תזמון
  • טיפול בלמים
  • טיפולים לפני מכירת רכב

 

כמה עולים הטיפולים השונים שיש לבצע לרכב?

אז מחיר הטיפולים לרכב, כמו כל טיפול לכל דבר, משתנה בהתאם לכמה גורמים:

  1. סוג הטיפול שהרכב צריך
  2. מחיר החלקים והשמנים שהרכב צריך. האם השתמשו בחלקים מקוריים או חלופיים? כל זה משפיע על המחיר כמובן. כנ"ל לגבי השמן, יש איכותי ויש פחות.
  3. סוג המוסך: האם המוסך הוא מורשה או לא מורשה? מוסך מורשה הוא יקר יותר.

 

איך כדאי לבחור מוסך לטיפול ברכב?

גם על מוסך אין לנו תשובה אחת ברורה וחד משמעית. מומלץ לשים לב לכמה פרטים כדי לשלוח את הרכב שלנו שקטים ורגועים והכי חשוב: להיות בטוחים שלא יעבדו עליכם ושהרכב שלכם יקבל את הטיפול הטוב ביותר.

אז בכל זאת, על פי מה? הנה 3 גורמים עיקריים:

  1. התרשמות ראשונית – אתם בטח חושבים שזה מצחיק, אבל מהתרשמות ראשונית אפשר להבין הרבה דברים. תסתכלו על איך שהוא מדבר, אולי על הרכבים שהוא מטפל בהם באותו הרגע, על כמות הידע שלו ואולי על איך שהוא מתייחס ללקוחות אחרים שבאים למוסך. כל אלו אומרים הרבה על בעל מקצוע.
  2. המלצות – המלצות הן דבר חשוב. קחו אותם ממי שאתם סומכים עליהם שמבינים בתחום ושיש להם ניסיון אישי נרחב.
  3. מוסך מורשה – נכון הוא יקר יותר אבל יש לכך סיבה. מוסך מורשה קיבל רישיון מטעם משרד התחבורה ולכן הוא מחויב לעמוד בחוקים ובתקנות. במידה ולא אתם רשאים להתלונן עליו.

 

לסיכום טיפולים ברכבים המכילים מספר רב של אנשים

רכבים גדולים שיכולים להכיל בתוכם כמות גדולה של אנשים הם רכבים חזקים יותר, שהבלאי שלהם גבוה יותר וכך גם תשומת לב שעליכם לתת לרכב. טיפול נכון ברכב ושמירה על שגרת טיפולים מתאימה ומסודרת יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים!

מוסכניק

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רכב חדיש
הובלות
איך לקנות את המכונית הבאה שלך

מדי כמה שנים מומלץ וכדאי להחליף את המכונית. המכונית שאתם נוסעים בה היא אולי אהובה עליכם במיוחד ונקשרתם אליה באופן אישי, אבל חשוב לזכור שמכונית היא דבר מתבלה, שמאבדת מערכה

שטרות של יורו
בלוג רכב
למה פירוק רכב רווחי יותר ממכירתו

כששוק הרכבים בישראלים הופך משנה לשנה לשוק מוצף ברכבים, תהליך מכירת הרכב באופן פרטי הופך לתהליך מאתגר ופעמים רבות אף מתיש, על אחת כמה וכמה כשמדובר ברכב ישן. אך אל

עמדת הטענה
רכבים חשמליים
ישראל עוברת לרכבים חשמליים

העולם מכין את עצמו למעבר לרכב חשמלי וכך גם ישראל. כשיותר ויותר דגמים של רכבים חשמליים מתחילים לנסוע בכבישיים הישראלים, כשקמות יותר ויותר עמדות לטעינת רכבים חשמליים. ניתן להסיק דבר

רכב יוקרה
פנים הרכב
מושבי עיסוי לנסיעה מושלמת

אנשים רבים הנוסעים ברכב שלהם, לעבודה למשל, מחפשים כיצד יוכלו ליהנות באופן מושלם מהנסיעה ולשחרר שרירים תפוסים במהלך הנהיגה. זה לא חלום, תוכלו  לקנות מושבי עיסוי השימושיים במיוחד לנהגים הנוסעים

צריכים עצה מרופא ?