הכירו את המחירון של הרכבים השונים לפירוק

רכב שהגיע לסוף ימיו, ניתן ואף רצוי למכור לפירוק. למכירה זו ערך כספי ואקולוגי כאחד, שכן חלקי הרכב ימוחזרו ויעשה בהם שימוש חוזר. כמו כן, השלד יעבור גריטה שתאפשר שימוש נוסף בחומר הגלם. המחיר שתקבלו עבור הרכב שלכם נקבע לפי מחירון, אותו נכיר במאמר זה. נדע מהם הפרמטרים המשפיעים על המחיר ונבין כיצד נוכל להפיק את המירב מהרכב הישן שלנו.

 

קריטריון ראשון – שנתון הרכב

בהליך מכירת רכבים לפירוק, הקונה יברר מהי שנת היצור של הרכב שלכם. ככל שהרכב ישן יותר, כך התמורה עבורו תרד. הדבר נכון בהכרח כאשר משווים בין שני רכבים במצב מכני זהה, אשר כל המבדיל ביניהם הוא שנת הייצור. אולם כאשר זהו לא המצב, אלא ישנם פרמטרים מבדילים נוספים, ייתכן בהחלט שתקבלו פחות תמורה על רכב ישן מאשר על רכב חדש. פרמטרים מעין אלו הם פירמת הרכב, מצב השלדה ועוד, כפי שיפורט להלן.

 

קריטריון שני – פירמת הרכב

זהו הקריטריון שהשפעתו על התמורה היא המכרעת ביותר. התמורה נגזרת ממחיר המחירון הרגיל של הרכב, המושפע כמובן מסוג הרכב. ככל שהרכב בגרסתו החדשה יוקרתי יותר וטוב יותר מבחינה מכנית, כך התמורה שתתקבל בעבורו תהיה גבוהה יותר. לא הרי הסכום המשתלם בעד אאודי A4, למשל, כהרי זו המשתלמת עבור פורד פוקוס.

 

קריטריון שלישי – מצב הרכב

קריטריון נוסף שיהיה בעל השפעה מכרעת על המחיר, הוא מצבו המכני. לאחר מכירת הרכב הוא יעבור פירוק וחלקיו ימכרו. מכיוון שכך, התמורה עבור חלקים שמצבם טוב יותר, או רכב שנותרו בו חלקים רבים יותר שניתן למכור לשימוש חוזר, יהיה רכב שהתמורה עבורו תהיה גבוהה הרבה יותר.

הוא הדין גם באשר למצב השלדה. גם בשלדת הרכב נעשה שימוש חוזר, בין אם ברכבים אחרים ובין אם במקומות אחרים. שלדה לא יציבה ושחוקה ניתן למכור בפחות כסף, מה שיוביל לכך שתקבלו עבור הרכב שלכם מחיר נמוך יותר.

 

קריטריון רביעי – מיקום הרכב

לעיתים, הרכב יצא מכלל שימוש עד כדי כך שלא ניתן להסיע אותו אל מגרש הגרוטאות. במצבים אלו, יהיה צורך להזמין גרר שייקח את הרכב ויוביל אותו אל קונה הרכבים לפירוק.

כצפוי, ככל שההובלה תיעשה ממקום רחוק יותר כך עלות הגרר תאמיר. כתוצאה מכך, המחיר שתקבלו עבור הרכב, יקטן, שהרי קונה הרכבים לפירוק יגלגל את עלויות הגרר עליכם, המוכרים. עם זאת, יש לזכור כי זהו לא המקרה הסטנדרטי של רכבים לפירוק ולרוב ניתן להוביל את הרכב באופן עצמאי למגרש.

 

המחיר בפועל

לאחר שהבנו מה משפיע על מחיר המחירון שתקבלו עבור הרכב שלכם, בוודאי תרצו לדעת כמה אתם צפויים לקבל עבורו פחות או יותר. אז כדי לחסוך לכם את החיפוש רכב לפירוק מחיר, נספר שבדרך כלל מקבלים עבור הרכב עשרה עד עשרים אחוזים ממחיר המחירון שלו, סכום של מאות עד אלפי שקלים בודדים לפי הקריטריונים שהוצגו לעיל.

 

לסיכום

מחיר המחירון מושפע ממגוון קריטריונים. בסופו של דבר, תקבלו עבור הרכב מאות עד אלפי שקלים בודדים, לרוב במזומן. בהצלחה!

כלי רכב

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ידית הטענה
בלוג רכב
איך בוחרים רכב חשמלי?

בחירה ברכב חשמלי היא לא עניין של מה בכך. אם יצא לכם לבחור בשנים האחרונות רכב "רגיל", אתם וודאי יודעים שמדובר בעניין שמצריך מכם בירור מעמיק בנושא. בגלל שהרכבים החשמליים

רכב חדיש
הובלות
איך לקנות את המכונית הבאה שלך

מדי כמה שנים מומלץ וכדאי להחליף את המכונית. המכונית שאתם נוסעים בה היא אולי אהובה עליכם במיוחד ונקשרתם אליה באופן אישי, אבל חשוב לזכור שמכונית היא דבר מתבלה, שמאבדת מערכה

מגרש
בלוג רכב
פירוק רכבים – דרכים לעשות זאת

אם אתם מחזיקים ברכב ישן, רכב לא תקין, או רכב שעבר תאונה וכבר לא שווה לתקן אותו, תוכלו להוריד אותו מהכביש וגם אולי לקבל על זה קצת כסף. עיריות ומועצות

גבר מרים ארגזים
שליחויות
הכל על שליחויות במהלך הקורונה

נגיף הקורונה הגיע למדינת ישראל לפני כארבעה שבועות, ומאז זורע פחד ואימה אצל רבים מהתושבים. גם מי שהיה בתחילת התהליך הזה ספקן וציני, מוצא את עצמו היום בהבנה מוחלטת שהעניין

צריכים עצה מרופא ?