האם ניתן לשנע קלנועית שאינה נוסעת?

האם הגיל שלכם או מגבלות פיזיות כאלה ואחרות, יש בכוחם למנוע מכם את הנאות החיים שהייתם רגילים אליהן? הנאות החיים הפשוטות כמו לצאת לטיול בטבע, לנסוע לקניון או סתם לצאת לסידורים?

כן, גם אם יש לנו בארץ את המודעות לבעלי מוגבלויות ופתרונות רבים שנועדו להקל אליהם, עדיין גם הדברים הפשוטים הופכים להיות מאתגרים ברגע שיש צורך להתנייד בקלנועית או עם כיסא גלגלים. האם יש דרך להתגבר על חלק מהמכשולים ולהמשיך לחיות חיים מלאים עד כמה שניתן? כן, בעזרת  מנוף הרמה לקלנועית לרכב. במה בדיוק מדובר? איך עובד המנגנון? והאם זה באמת מקל על החיים? מיד נגלה הכל.

המצב הקודם

בעבר הלא רחוק להיות נכה או להיות מוגבל בשל מצב פיזי שקשור לגיל היה סוג של חותמת. חותמת ברורה לכך, שישנם הרבה דברים שתאלצו לוותר עליהם מכיוון שלא ניתן להתאים אותם למצבכם. המחשבה הראשונה שעולה בראש ברגע שחושבים על כל אותן המגבלות היא כמובן השימוש בתחבורה ציבורית. וגם אם במקרה הייתם בעלי רכבים פרטיים, אפשרויות ההתאמה שלהם למצבכם היו מוגבלות ביותר.

אם רציתם להתנייד ממקום למקום, הייתם צריכים לחשוב בכיוונים של מיניוואנים, רכבים גדולים ומסורבלים שהיו היחידים שיכולתם להעמיס עליהם קלנועית או כיסא גלגלים

כיסא גלגלים

המצב החדש

אבל הפיתוח לא עמד במקום וברגע שזוהה צורך, התחילו גם להגיע פתרונות, ביניהם פתרונות שנועדו לאפשר לכם להמשיך ולהשתמש ברכבים רגילים מבלי שתצטרכו לוותר על שינוע קלנועית.

 

מהם אותם הפתרונות?

נתחיל מהפתרון הראשון ואולי החשוב מכולם – פתרון שינוע של כסאות גלגלים וקלנועיות. מדובר במכשיר הרמה מיוחד אשר מותקן בתוך תא מטען של הרכב ומאפשר להרים אליו ולהוריד ממנו כסאות גלגלים וקלנועיות אשר ניתן לקפל. וכך, בלחיצת כפתור קטנה, הבלתי אפשרי הופך להיות אפשרי ונגיש ביותר.

בנוסף, כדאי להזכיר את הפיכתם של מנגנונים רבים למנגנונים ידניים שמאפשרים לאדם הנוהג ברכב שליטה מלאה על הפעולות של הרכב, גם במצב של מוגבלות האישית שלו. בין אותם המנגנונים כדאי להזכיר את תפוח הרכב – אביזר מיוחד שמאפשר לאנשים שמתקשים לסובב במלואו את ההגה, להצליח לעשות זאת באמצעות אותו האביזר והאופציה להצליב את המאיצים ברכב.

ואם זה לא מספיק, קיימות אופציות רבות למנגנוני ניידים, שמאפשרים התאמת הרכב לצרכים של הנוהג בו גם במידה ונסעתם לחו"ל, כך שלא תרגישו לשנייה "איבוד שליטה" על הנעשה.

 

לסיכום

אם בעבר הלא רחוק, לחברה שבה אנו חיים היה נוח להתעלם מאנשים שהיו יוצאי דופן מהנורמה, כיום המצב כבר שונה. גם אנשים שמוגבלים בהתניידו מפאת לגילם וגם אנשים שמוגבלים בניידות מפאת למצבם הרפואי, לא מוכנים לוותר על ההנאות החיים ולא על הצרכים הבסיסיים שלהם – כמו לצאת לסידורים או לקניות בסופר הקרוב.

קַטנוֹעַ

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פירוק רכבים
מכירות ורכישות רכבים
4 סיבות למכור את הרכב לפירוק

מכירת רכב לפירוק היא החלטה שאנשים רבים חושבים עליה בשלב מסוים בחייהם. בין אם יש לכם רכב ישן שכבר לא משרת את הצרכים שלכם או צי רכבים שכבר לא משתלם

שימור ותיקון רכבים
האם צריך לקחת רכב חדש לבדיקת מוסך?

רכשתם בשעה טובה רכב חדש? הגיע הזמן להעביר אותו בדיקה אובייקטיבית, וזאת על מנת לעלות על ליקויים – אשר הם נפוצים מאוד, גם במידה ורכשתם רכב חדש. להלן כל הפרטים.

צריכים עצה מרופא ?