דלק או סולר? מה קורה כשנשאב לרכבנו דלק שגוי

שאיבת דלק נחוצה כאשר ממלאים סולר במקום דלק או דלק במקום סולר. שימוש בדלק שגוי עלול להסב נזקים בלתי הפיכים למערכת הדלק ולמנוע. במקרה של תדלוק סולר במקום בנזין הדבר עלול לגרום להרס חלקי או מלא של המזרקים במערכת ההצתה, למשאבת הדלק ולמסנן. במקרה של תדלוק בנזין במקום דיזל, הסיכון כולל גם הרס של המנוע ומערכת הבוכנות.

 

חוסר תשומת לב

תדלוק הרכב הוא משימה שנדחסת בין הרבה דברים חשובים יותר. חוסר מדעות בשבריר של שנייה כאשר דעתכם מוסחת, עלול להוביל לתדלוק עם הדלק הלא נכון כאשר הדבר הינו לגמרי באשמתכם. בכל מקרה של תדלוק דלק שגוי במידה ושמתם לב עוד בתחנת הדלק חשוב שלא להתניע את הרכב ולהזמין שירות שאיבת דלק שגוי במהירות על מנת לצמצם את הנזק.

 

היקף הנזק

שאיבת דלק שגוי, כאשר מכניסים בנזין ברכב דיזל, עשוי גם לגרום לנזק חמור למנוע שלא מכוסה במסגרת האחריות. במידה וביצעתם בטעות תדלוק שגוי וכבר הנעתם את הרכב ויצאתם מתחנת הדלק חשוב לעצור, במקום בטוח  ולשים את הרכב במצב ניוטרל ולכבות את המנוע. לא מומלץ לנסות לנקז את הדלק בעצמכם ועדיף להתקשר לחברה מקצועית שתנקז את הדלק הלא נכון.

חשוב בכל מקרה של תדלוק שגוי שלא לנסות לנסוע עם הרכב למוסך בעצמכם מפני שכל דקת נסיעה יכולה לגרום לנזק גדול יותר לרכב או למצב בו הרכב פשוט ייכבה לכם תוך כדי הנסיעה.

 

תלוי במכונית

הכנסת דלק למיכל של דיזל היא שכיחה יותר, בפרט כאשר למכונית תא דלק כפול עם כניסת צוואר מילוי גדול אשר מקבל חרירי דיזל בזרימה גבוהה.  מכוניות דיזל ישנות עשויות לסבול כמות קטנה של בנזין במערכת אבל המכוניות החדשות המובנות בתכנון מערכת הדלק  יכולות להינזק אפילו מהכמות הקטנה ביותר.

 

הוספת בנזין לסולר

כאשר מוסיפים בנזין לסולר הדבר מפחית את תכונות הסיכה שלו וזה עשוי לפגוע במשאבת הדלק בעקבות מגע מתכת למתכת וליצור חלקיקי מתכת שיגרמו לנזק משמעותי לשאר מערכת הדלק. נזק חמור למנוע עלול להתרחש לאחר פיצוץ הנגרם על ידי הצתות בנזין בלתי מבוקרת תחת יחס הדחיסה הגבוה בשל מנועי דיזל. הדבר אף עלול לגרום להצתה מוקדמת, פיצוץ או דליקה.

אם תנסו לנהוג במכונית, הדבר עלול לגרום לנזק רב ועלול להצריך תיקונים בסך אלפי ₪ במערכת הדלק של הרכב ולהורדת הרכב מהכביש עד להשלמת התיקונים.

 

סיכום תדלוק שגוי

לסיכום הנושא, בכל מקרה של תדלוק שגוי יש להזמין שירות שאיבה. אין להניע את הרכב ואם הנעתם לעצור במקום בטוח ולכבות את המנוע. על מנת להימנע ממצב כזה במידה ויש לכם רכב דיזל התקינו פקק שייכנס לצוואר המילוי כך שזרבובית הבנזין לא תוכל להיכנס. בכל מקרה מומלץ לשים מדבקה בתוך מכסה הדלק. שיהווה תזכורת לסוג הדלק הנכון.

משאבת דלק

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ג'יפ
בלוג רכב
כמה עולה להשכיר רכב 7 מקומות?

יש לא מעט סיבות להשכיר רכב בארץ או בחו״ל – טיול או חופשה, תקלה ברכב, החזרתם את הרכב חברה למקום העבודה שלכם ועוד. חברות השכרת רכב בארץ מציעות מגוון פתרונות

בלוג רכב
מה העלות של עמדת טעינה לרכב חשמלי?

יותר ויותר אנשים מבינים כיום כי רכישת רכב חשמלי יכולה להיות חסכונית הרבה יותר לטווח הארוך, מבחינה כלכלית. וכמובן שניתן ליהנות מיתרונות רבים ואחרים כמו שמירה על הסביבה. במאמר הבא

מגרש
בלוג רכב
פירוק רכבים – דרכים לעשות זאת

אם אתם מחזיקים ברכב ישן, רכב לא תקין, או רכב שעבר תאונה וכבר לא שווה לתקן אותו, תוכלו להוריד אותו מהכביש וגם אולי לקבל על זה קצת כסף. עיריות ומועצות

צריכים עצה מרופא ?