ביטוח רכב – למה זה חובה

אחד אמצעי ההתניידות הפופולריים ביותר היום הוא הרכב הפרטי. קשה לדמיין את החיים שלנו בלעדיו ומדובר עבור אנשים רבים בכלי שמוביל לעצמאות להגיע באופן חופשי לכל מקום שנצטרך: לביקורים משפחתיים, לעבודה, ללימודים וגם לחופש ארוך. אסור לשכוח את אחד הדברים החשובים ביותר כאשר מדובר בנסיעה ברכב: ביטוח רכב.

מדובר בכלי מציל חיים שבלעדיו לא כדאי לעלות על שום סוג של מכונית. בסופו של דבר, רכב פרטי יכול להיות מסוכן מאוד אם לא נוהגים בו בזהירות ולפעמים קורות תאונות שלא באשמתנו אלא באשמת הסובבים אותנו בכביש. בכל מקרה כזה או אחר, ביטוח רכב הינו דבר שהוא חובה, ובמאמר זה נפרט למה.

 

כל מה שרציתם לדעת על ביטוח רכב ולא העזתם לשאול

אנשים רבים שומעים את המושג "ביטוח רכב" ולא תמיד מבינים למה הכוונה. יש סוגים שונים לביטוח רכב, אז באיזה סוג מדובר? אלו סוגי ביטוח הם חובה ואלו לא? למה בכלל חובה לעשות ביטוח רכב מלכתחילה? במאמר זה נפרט את כל התשובות לשאלות אלו.

 

אלו סוגי ביטוח רכב יש

במדינת ישראל יש שני סוגי ביטוח רכב:

  1. ביטוח חובה: מדובר בביטוח אשר מכסה נזקי גוף שונים כגון פציעות שונות או מוות, שעלולים לפגוע בנהג הרכב, בנוסעיו או באנשים שנמצאים מחוץ לרכב במהלך תאונת דרכים.
  2. ביטוח מקיף: ביטוח זה כולל ביטוח עצמי שמהווה ביטוח לנזקים הנגרמים לרכוש בעקבות מקרים שמפורטים בכל פוליסה שונה (למשל עקב תאונה, אסון טבע, נזק כגון גנבה וכו'). בנוסף כולל הביטוח ביטוח צד ג': ביטוח האחריות של מי שהרכב שייך לו לנזקי רכוש ורכב של צד שלישי, למשל פגיעה ברכוש חיצוני כמו מבנה או גדר.

ההבדל העיקרי בין שני סוגי ביטוחים אלו הוא שביטוח חובה הוא ביטוח שחובה לעשותו, ונהיגה בכלי רכב ללא ביטוח חובה מהווה עבירה על החוק. ביטוח מקיף לעומת זאת, הינו ביטוח רכב שאין חובה לעשותו.

 

ביטוח רכב – מה מומלץ לעשות

כאשר אתם תוהים תחת איזו חברה מומלץ לעשות ביטוח רכב כדאי לשקול חברה שמבטיחה את כלל ביטוחי הרכב הקיימים, כלומר חברה אחת שתחתיה תוכלו לרכוש הן ביטוח חובה, הן ביטוח מקיף והן ביטוח צד ג'. כך תדעו שהרכב שלכם מבוטח במקום אחד ובכל מקרה של בעיה תפנו לאותה החברה, דבר החוסך כאבי ראש רבים הנגרמים עקב פניה למקומות שונים.

 

לסיכום

חשוב לדעת שיש שני סוגים לביטוח רכב, ביטוח חובה וביטוח מקיף. ביטוח חובה כשמו כן הוא, וחובה לעשותו. ביטוח מקיף אינו חובה כך שנתון לשיקולכם האם לעשות לרכב שלכם רק ביטוח חובה או גם מקיף. כדאי לפנות לחברת ביטוח שתכסה אתכם מבחינת כלל הביטוחים הקיימים למען הנוחות שלכם.

ביטוח רכב

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כלי רכב שחור
בלוג רכב
אתרי הרכב הגדולים בישראל – סקירה

בעולם הרכב יש לכם לא מעט אתרים ופורומים הנחשבים מובילים את התעשייה. בין היתר, יש לכם גם סוכנויות רכב הכוללות בתוכן סקירות רכב מקיפות למדי. בואו נעבור יחדיו על אתרי

פנצ'ריה
בלוג רכב
איך לבחור צמיגים לנסיעות שטח

נהיגה בשטח עשויה להיות דבר מהנה אך גם מורכב במובנים מסוימים, בשל תנאי השטח המורכבים. לכן יש להתאים את הרכב ובעיקר הצמיגים שלו לנסיעות מיוחדות אלו. על הצמיגים המתאימים ועוד

רכב מצויר
מכירות ורכישות רכבים
3 סיבות לקנות משאית משומשת

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם מתלבטים אם לקנות משאית משומשת או משאית חדשה. חשוב שתדעו שאתם לא לבד, מידי יום, פונים אלינו בעלי עסקים רבים ואנשים פרטיים שמתלבטים לגבי

כיצד חקלאות מדויקת מחוללת מהפכה בטכנולוגיית הטרקטור ובשיטות החקלאות
כללי
כיצד חקלאות מדויקת מחוללת מהפכה בטכנולוגיית הטרקטור ובשיטות החקלאות

החקלאות עברה מהפך משמעותי בשנים האחרונות, הודות להופעתה של חקלאות מדויקת. חקלאות מדויקת היא שיטת חקלאות המשתמשת בטכנולוגיה כדי לייעל את תפוקת היבול, להפחית פסולת ולהגביר את היעילות. טכנולוגיית הטרקטורים

צריכים עצה מרופא ?