ישראל עוברת לרכבים חשמליים

העולם מכין את עצמו למעבר לרכב חשמלי וכך גם ישראל. כשיותר ויותר דגמים של רכבים חשמליים מתחילים לנסוע בכבישיים הישראלים, כשקמות יותר ויותר עמדות לטעינת רכבים חשמליים. ניתן להסיק דבר אחד – ישראל עוברת לרכבים חשמליים. בפסקאות הבאות נסביר על הרכבים החשמליים, על המצב בישראל ועל עמדות טעינה חשמליות.

רכבים חשמליים

מדינות רבות ברחבי העולם נעות אל עבר התנועה הירוקה. שמירה על כדור הארץ ועל הסביבה מפני הגז והדלק הרעילים אשר פולטים המנועים ברכבים שלנו. אך לא זוהי הסיבה היחידה בלבד לכך שהרכבים החשמליים תופסים תאוצה – גם העלויות הגבוהות של הדלק וגם התחזוקה הרבה הנדרשת לרכב מנועי דוחפות את הממשלה והציבור לנוע אל עבר רכב חשמלי.

על פי דיווחים של משרד האנרגיה, השאיפה הינה לעבור לרכב חשמלי באופן גורף בישראל ולהפסיק את השימוש ברכבים מונעים על בסיס זידל ועל בסיס בנזין עד לשנת 2035.

כיום ניתן למצוא ברחבי הארץ דגמי מכוניות חשמליות כגון המכוניות של ניסאן, CMOTORS ואולי בהמשך גם טסלה.

ישראל עוברת לרכבים חשמליים

האם ישראל מוכנה לרכבים חשמליים?

כיום, התשתיות בישראל עדיין לא מאפשרות מעבר מלא לרכבים חשמליים. עדיין אין מספיק עמדות טעינה לרכבים חשמליים, המחירים עבור רכב חשמלי עדיין יקרים יותר לעומת רכבים מנועים על בסיס דלק ועדיין אין מספיק מודעות בקרב הציבור לחשיבות המעבר לרכב חשמלי.

ככל שמדינת ישראל תפעל יותר להרחבת התשתיות, ככל שיכנסו לארץ עמדות טעינה חדשות כדוגמת Greenspot טעינת רכבים חשמליים, ככל שהתודעה בציבור על חשיבות השמירה על כדור הארץ תעלה – כך נראה עליה ברכבים חשמליים.

נקודה חשובה נוספת על מנת להיות מוכנים למעבר היא הנקודה הכלכלית. על פי הערכות של משרד האנרגיה, המדינה צפויה להפסיד כ 30 מליארד שקל. ההפסדים האלו ינבעו בשל הירידה בהכנסות ממס הרכב והדלק שהציבור משלם. על כן, על מנת שמדינת ישראל תקדם את הרכבים החשמליים עליה להיות מוכנה לספוג הפסד זה, או לחילופין, למצוא מקור הכנסה חדש ורווחי לא פחות.

עמדות טעינה לרכבים חשמליים

כפי שציינו קודם לכן, אחד הנושאים החשובים ביותר שיאפשרו לישראל לעבור לרכבים חשמליים, הינו הנושא של עמדות טעינה חשמליות.

על פי הדיווח של משרד האנרגיה, צפויים לקום בתוך כשנה מעכשיו, כ 110 עמדות טעינה חשמלית.

החברות הגדולות אשר צפויות להכנס לתחום ולהקים את העמדות הינן: יוניון מוטורס, AFCON, Gnrgy ועוד.

עמדות הטעינה מאפשרות לציבור הישראלי אשר משתמש ברכב חשמלי לנוע ברחבי ישראל, בידיעה שתהיה לו עמדת טעינה קרובה.

העמדות אשר צפויות לקום, הולכות לספק טעינה של כ 100 ק"מ בעבור פרק זמן של כ -20 דקות.

עמדות הטעינה הללו הן צעד משמעותי בהגשמת המשפט "ישראל עוברת לרכבים חשמליים".

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מורה נהיגה
תוספות לנהג ולרכב
איך לבחור מורה נהיגה שיהפוך אתכם לנהג מנצח?

הדרך לקבלת רישיון הנהיגה הנכסף היא לא פעם דרך ארוכה, רצופת מהמורות ואתגרים. לימוד נהיגה היא פעולה מורכבת שדורשת לא מעט משאבים קוגניטיביים ורגשיים. לכן חשוב מאוד לקבל לאורך הלימודים

רכב מאובטח
ביטוחים
מה זה ביטוח חובה לרכב ומה הוא מכסה?

המטרה העיקרית של ביטוח חובה היא לספק פיצוי בגין נזקי גוף שנגרמים לנהג, לנוסעים או להולכי רגל שנפגעו כתוצאה מתאונת דרכים. זה גם ההבדל בין ביטוח חובה, רכוש וצד ג',

פטיש
בלוג רכב
הכל על חוקי התעבורה

חוקי התעבורה הם חלק מהותי בשמירה על הבטיחות והסדר בכבישים בעולם ובישראל בפרט. להתעלמות מהחוקים הללו עלולה להיות השלכות חמורות, לרבות קנסות, נקודות, שלילת רישיון ובמקרים חמורים, אפילו אישומים פליליים.

מכונית חתונה
כללי
3 סיבות להשכיר רכב יוקרה לחתונה שלכם

יום החתונה הוא היום הכי חשוב בחיים שלכם. במסגרת כל ההכנות לקראת היום הגדול, אתם צריכים לחשוב היטב מהי הדרך שבה תיסעו במשך היום הזה. במהלך יום החתונה צפויות לכם

צריכים עצה מרופא ?