האם שוק המניות בארה"ב ישפיע על מגמות הרכב בישראל?

ישנם מרכיבים רבים ופרמטרים המשפיעים על מחירי דירות, מחירי רכבים ועוד. במקרים רבים, שוק המניות בארה"ב עשוי להשפיע גם על מגמות הרכב השונות בישראל. אחת הדוגמאות לכך, היא הדוגמא של מכוניות ה-SUV בארצנו בשנים האחרונות.

ככל שעוברות השנים ומתפתחות התעשיות השונות של ענף הרכב, כך אנו נחשפים למכוניות מסוגים שונים שמצוידות בטכנולוגיות מרשימות ביותר. למה אנחנו מציינים את זה? דמיינו שכרגע הומצאה טכנולוגיה מאוד משוכללת בקליפורניה, והחברה שהמציאה את הטכנולוגיה הזו נמכרה במאות מיליוני דולרים. כמובן ומהלך זה ישפיע על שוק המניות בארה"ב, מה שעשוי להוביל גם לשינויים בענף הרכב. במידה והטכנולוגיה הזו לבסוף תוטמע במכוניות, המחירים ישתנו וחברות המכוניות יתאימו את עצמן לטכנולוגיה ההולכת ומתפתחת. במילים אחרות, אם למשל חברת אפל תשיק טכנולוגיה משוכללת הניתנת לשילוב במכוניות, מגמות הרכב בישראל כנראה ישתנו גם כן.

לוח מניות

מגמות בענף הרכב, קשור לשוק המניות בארה"ב?

לעיתים תעבור תקופה-מה לפני שמגמת הרכב בארץ תושפע, אך בסופו של דבר זה אכן יקרה. מניית אפל כיום נסחרת בערך של 2.46 דולר, בעוד שלעולם לא ניתן לדעת מה העתיד צופה לנו. בשנים האחרונות, יותר ויותר מכוניות SUV מופיעות על כבישינו בארץ, ורובן מצוידות בכל מיני טכנולוגיות שבנויות בילד-אין.

במקרים אלו, בין אם מדובר במצלמו רוורס, מערכות מולטימדיה או מערכות ניווט משוכללות בשטח, אנו הצרכנים נהנים מטכנולוגיה שמשפרת את איכות חיינו, אך אנחנו לא תמיד מודעים לתהליכים שמתרחשים עד שהטכנולוגיה הזו מגיעה לשרת אותנו. חברות סטארט-אפ רבות קמות ונופלות, חברות נמכרות ונקנות ותהליכים רבים מתרחשים תמיד בשוק המניות בארה"ב.

במה תלויות מגמות בענף הרכב?

באופן כללי, בין אם מדובר בנושא של מניות ומגמות רכב או כל דבר אחר, תהליכים כלכליים שמתרחשים בארה"ב תמיד ישפיעו גם עלינו בארץ. בשנים האחרונות, מכוניות אמריקאיות רבות כבר ממש לא מיוצרות בארה"ב בלבד, אלא מיוצרות בארצות המזרח השונות, שם כוח העבודה זול יותר, המפעלים זולים יותר, השכירות על המפעלים וכדומה. תנודות עסקיות אלו בענף הרכב משפיעות גם על שוק המניות במובנים רבים, ואנחנו בדרך כלל נרגיש את זה גם בארץ.

אם לוקחים את מכוניות ה-SUV כדוגמה, הרי שאנחנו כיו נהנים ממכוניות ברמות גימור גבוהות למדיי, אך במחירים די נוחים. DACIA DUSTER היא אחת הדוגמאות המושלמות, כאשר תוכלו להנות ממכונית פנאי שנמכרת במחירים שבין 30,000 ל-50,000 (משומשת). אמנם דאצ'יה אינה מכונית אמריקאית, אך מניות החברה נסחרות גם הן בשוק המניות של ארה"ב, מה שהופך אותה כוח משמעותי גם כן במגמות הרכב השונות. אגב, זה גם יכול לעבוד באופן הפוך. כלומר, אם לפתע תקום חברה ישראלית המייצרת רכבים שיימכרו בארה"ב ובעולם, הדבר עשוי להשפיע על שוק המניות בארה"ב גם כן.

כך תכין את הרכב לטסט.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוסך ראשית
בלוג רכב
3 טיפולים שחובה לעשות ברכב בכל שנה

בכל הנוגע לטיפולים ברכב, חשוב להכיר אלו סוגי טיפולים חובה לעשות ברכב בכל שנה. אנשים רבים לא בטוחים אלו טיפולים יש לעשות לרכב כל שנה וחוסר הוודאות עלול להיות מבלבל

מצבר ראשית
בלוג רכב
מצבר לרכב – איך לבחור את המצבר הטוב ביותר?

במדינה מתוקנת התחבורה הציבורית היא אחד הדברים החשובים ביותר שיש וזאת מכיוון שתחבורה כזאת מאפשרת לנו להגיע ממקום למקום בצורה מהירה ובלי עיכובים. העניין הוא שמדינת ישראל היא לא מדינה

תאונת דרכים
תאונות דרכים
תאונת דרכים בזמן העבודה – כיצד רצוי לפעול?

ישנן אפשרויות רבות לתאונות דרכים במקום העבודה. יכול להיות שאתם נהגים במקצוע שלכם ולכן, הסיכון שלכם גבוה יותר. יכול להיות גם, שבדרך למקום העבודה נקלעתם לתאונה באיילון. במאמר הבא נפרט

צריכים עצה מרופא ?