האם מערכת איתור יעילה למניעת גניבת אופנוע?

ובכן, התשובה לשאלה הזו היא כן ולא. כן, מערכת איתור לאופנוע היא כלי מאוד יעיל שנועד לצמצם את מספר הכלי הגנובים שהולך ומאמיר מידי שנה. לא, היא לא יכולה למנוע מראש את הגניבה בעיקר משום שהגנבים לא מודעים לקיומה. כך יוצא שאחד היתרונות הגדולים שלה הוא גם סוג של חיסרון, אבל בהנחה שלא כל הגנבים היו נרתעים מראש מקיומה של מערכת איתור על האופנוע שלכם, בשורה התחתונה זו מערכת משתלמת מאוד שהוכיחה את עצמה.

מיקום

איך עובדת מערכת איתור לאופנוע?

בגלל מחירי הביטוח המקיף לאופנוע, שהולכים ועולים בכל פעם שצריך לחדש את הפוליסה, רוכבים רבים מחפשים פתרונות אחרים שגם יספרו איזושהי רשת הגנה לכלי שלהם וגם יעניקו להם את האפשרות לישון טוב יותר בלילה. אחד הפתרונות היעילים יותר לכך הוא מערכת איתור לאופנוע. מדובר ברכיב אלקטרוני קטן שמותקן בצורה מוצפנת ומוגנת על הכלי שלכם, ומשדר בזמן אמת את מיקומו גם לאפליקציה במכשיר הנייד שלכם וגם למוקד מבצעי שעוקב אחר התנועות שלו כל העת.

למעשה, המערכת "לומדת" את הרגלי השימוש שלכם באופנוע (גם קטנועים יכולים!) ולאחר זמן מה יודעת לזהות תנועות חריגות, כמו נסיעה למקום לא שגרתי או בשעה לא שגרתית. במקרה כזה מערכת האיתור מתריעה מיד למוקד המבצעי שיותר קשר עם הרוכב ומיידע אותו שהאופנוע נמצא בתזוזה. במקרה שהתזוזה הזו היא לא על דעת הרוכב, מיד מוזנק צוות ייעודי למקום ונוצר קשר עם כוחות הביטחון תוך שמיקום הכלי משודר און ליין למוקד.

אבל מערכת איתור לאופנוע לא יעילה רק מפני גניבות – זוהי גם מערכת טובה מאוד לניהול ציי רכב דו גלגלי, למשל במסעה או בחברת משלוחים. כך ניתן לדעת איפה נמצא כל אחד מהשליחים ברגע נתון ולייעל את העבודה על ידי ניהול מרחוק של המערך כולו. חברות רבות כבר עושות בכך שימוש. חשוב לציין שמערכת איתור לאופנוע אינה תחליף לביטוח מקיף. נכון שבגלל הסטטיסטיקה העגומה של הגניבות מחירי הביטוח מקיף לאופנוע זינקו לרמה כמעט בלתי אפשרית והמערכת היא סוג של פתרון עבור מי שאינו מעוניין לשלם מחירים כאלה, אולם מדובר בשני דברים שונים במהותם וחושב להבין זאת.

ביטוח מקיף לאופנוע, כמו לכל רכב אחר, מיועד לפיצוי ושיפוי במקרה של גניבה או נזק, כדי שלא תצטרכו להוציא מהכיס סכום לקניית אופנוע חדש. מערכת איתור לאופנוע לעומת זו לא מפצה אתכם במקרה של גניבה אלא תפקידה להחזיר את הכלי עצמו בחזרה לבעלים החוקיים שלו. היו מקרים רבים בשנים האחרונות שבהם הצליחה המערכת להוכיח את עצמה ולהשיב את הכלי, לעתים תוך פחות מ-24 שעות.

לכן, השורה התחתונה היא שאם כבר השקעתם את מיטב כספכם ברכישת האופנוע שחלמתם עליו מגיל 16, בין אם ערכתם ביטוח מקיף או לא, מומלץ להשקיע עוד כמה שקלים בשנה במערכת איתור לאופנוע שלכם ולו רק כדי לישון טוב יותר בלילה בידיעה שיש מי ששומר עליכם.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין תעבורה
דין ומשפט בתחום התעבורה
עבירת נהיגה ללא רישיון נהיגה

נהיגה ללא רישיון היא אחת מהעבירות החמורות ביותר. במידה ונתפסתם על ידי שוטר נוהגים ללא רישיון בתוקף, במהלך פסילת רישיון ואף חלילה ללא רישיון בתוקף, עליכם לפנות לעו"ד לתעבורה לייעוץ

מכונית שרות
מוניות
התניידות בחצי האי היפה בעולם

לא משנה מתי אתם נוסעים לסיני ואיפה בחרתם להתארח – יש דבר אחד שכולם צריכים בסיני וזה להגיע למלון או לקמפ. להוציא מקרים שבהם אתם מתארחים באחד המלונות הצמודים לגבול,

מטבעות
מכירות ורכישות רכבים
איך לרכוש רכב יוקרה מבלי לשבור את הכיס

רכב יוקרה, אמין, איכותי, יפהפה וכזה שיספק לנו הנאה בלתי נגמרת, נתפס כחלום לא מושג עבור רובנו. נתפס ככזה – אך חשוב מאוד לדעת – החלום יכול להפוך למציאות! החלום

צריכים עצה מרופא ?