התניידות בחצי האי היפה בעולם

לא משנה מתי אתם נוסעים לסיני ואיפה בחרתם להתארח – יש דבר אחד שכולם צריכים בסיני וזה להגיע למלון או לקמפ. להוציא מקרים שבהם אתם מתארחים באחד המלונות הצמודים לגבול, הדבר הראשון שצריך למצוא אחרי שחוצים את מעבר גבול טאבה הוא מונית. רצוי כמובן להזמין לעצמכם מונית עוד מהארץ, לפני הנסיעה, ולהגיע למסוף טאבה בראש שקט כאשר הנהג כבר ממתין לכם מצידו השני, אבל זה בהחלט אפשרי גם להגיע ללא הזמנה מראש ולתפוס נהג מזדמן שייקח אתכם.

שניה לפני שאתם יוצאים מהבית, כדאי לדעת כמה כללים חשובים לגבי מוניות בסיני:

כמו שכבר נאמר, תמיד רצוי להזמין מונית מראש במקום לסמוך על המזל ועל טוב ליבם של נהגי המוניות בגבול שייקחו אתכם ליעדכם במחיר סביר. סגירה מראש של שעה, ולא פחות חשוב – מחיר, תשאיר אתכם בראש שקט כל הדרך אל הים האדום.

עדיף לקבוע מחיר במטבע מקומית (לירה מצרית) ולא בשקלים משום שהמחיר בשקלים תמיד "יעוגל" כלפי מעלה. החליפו כסף במעבר הגבול ודאגו שיהיו לכם מספיק לירות כדי לשלם על הנסיעה.

הנהגים בסיני אמנם נחמדים אבל תרבות נהיגה זה לא הצד החזק שלהם. אל תחששו להעיר לנהג על נהיגה פרועה, שימוש בנייד בזמן הנהגה או כל דבר אחר שמפריע לכם וגורם לכם להרגיש לא בטוח. המודעות לתופעה הזו הפכה להיות גדולה יותר בזמן האחרון, אולי לא ברמה של להוציא אזהרת מסע לסיני, אבל בהחלט ברמה של לדבר עליה ולהציף אותה במקומות שצריך.

שימו לב שהמחיר הוא לנסיעה ולא לאדם – הרבה פעמים הנהגים מנצלים את חוסר הניסיון והידע של הנוסעים ופשוט נוקבים במחירים מופקעים, כמו לגבות מכל נוסע את מחיר הנסיעה כולה.

הכביש שחולש על חופי סיני לאורכו אמנם שופץ לאחרונה, אולם תמיד עדיף לנסוע באור יום ולא בחושך. חלקים גדולים מהכביש חשוכים לגמרי והנסיעה הופכת בטוחה פחות בחושך. בין אם אתם נוסעים נסיעה קצרה לאזור ביר סוויר, ובין אם היעד שלכם רחוק יותר כמו שארם א-שייח', תמיד עדיף לעשות את הדרך כאשר השמש מאירה.

ברוב המקרים התיקים והמזוודות שלכם יהיו קשורים על גג המונית. שימו לב שהדברים קשורים היטב. אם משהו נופל באמצע הנסיעה זה עלול להיות לא נעים.

מונית צהובה

 

אפשרויות אחרות להתנייד בסיני

מעבר למוניות קיים בסיני גם שירות אוטובוסים שיוצא פעם ביום מטאבה לשארם (וההפך). הנסיעה כמובן הרבה יותר איטית, אבל הרבה יותר זולה והחוויה היא ללא ספק שונה. באוטובוס אפשר לפגוש עוד תיירים מכל העולם וגם מקומיים שגרים או עובדים בסיני. זו ללא ספק דרך מעולה להכיר אנשים מעניינים וגם להתוודע לתרבות שונה.

כמובן שאפשר להיכנס לסיני גם עם הרכב הפרטי. כניסה עם רכב לסיני אמנם כרוכה במעט בירוקרטיה ועיכוב של כשעה וחצי במעבר הגבול, אולם אין ספק שהנוחות והגמישות בהתניידות בסיני שווה את זה. אם אתם מתכננים להיות ביותר ממקום אחד או שניים, זו אפשרות שבהחלט כדאי להביא בחשבון.

כך או כך, ההתניידות בסיני היא יחסית קלה ופשוטה, רוב הנהגים מבינים עברית ואנגלית בסיסית וניתן לתקשר איתם בקלות, המרחקים ארוכים אבל הנוף מהחלון מעביר את הנסיעה בכיף, ובכלל הנסיעה היא חלק בלתי נפרד מהחוויה של סיני וכך צריך להתייחס אליה.

סעו לשלום ובביטחה וחזרו בשלום. עד הפעם הבאה.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מעבר דירה
הובלות
5 טיפים לבחירת מקום מקצועי לזיווד הרכב

אחרי שפע של כתבות על ביטוחים, טיפולים וגם סיוע משפטי, הגיע הזמן שנפרסם גם מאמר עבור בעלי המלאכה שהרכב שלהם הוא העסק שלהם. זיווד כעלי רכב להתבצע במוסך ואפילו בעיצוב

צריכים עצה מרופא ?