מתי נצטרך להחליף מצבר לקטנוע?

המצבר הוא למעשה מקור הכוח של הקטנוע שלנו ובלעדיו, לא נוכל להשתמש בכלי הרכב על מנת לנוע ממקום למקום. כמה זמן הוא מחזיק, איך יודעים שהגיע הזמן להחליף אותו וכמה עולה התענוג? התשובות לכל השאלות (ועוד), ממש לפניכם.

 

מהו אורך חייו של מצבר?

זה תמיד קורה בזמנים הכי לא נוחים – ממהרים לעבודה, אירוע או דייט והקטנוע לא מניע. נשמע לכם מוכר? אם אתם רוכבים מנוסים, סביר להניח שנתקלתם בסיטואציה המעצבנת הזאת לפחות פעם אחת ולא סתם – לכל מצבר לקטנוע חיי מדף משלו והם תלויים בסוג המצבר והקטנוע, סגנון הרכיבה, תדירות הנסיעות ועוד.

ובכל זאת, כמה זמן? בעוד שמצבר איכותי לרכב מחזיק כ-3 שנים בממוצע, אורך חייו של מצבר לקטנוע ורכב דו גלגלי באופן כללי, נמוך יותר – בין שנה וחצי לשנתיים.

מהו אורך חייו של מצבר

לכל מצבר יש תאריך תפוגה

ממש כמו מוצרי מזון, גם למצבר יש תאריך תפוגה והוא מוטבע עליו. זהו למעשה תוקף האחריות וחשוב להכיר אותו ולוודא שהוא קיים ומעודכן על גב המצבר, בעת רכישת מצבר חדש שיש עליו אחריות.

לכל מצבר יש תאריך תפוגה

מתי צריך להחליף מצבר לקטנוע?

כלל האצבע אומר שאם אורך חייו של מצבר לרכב דו גלגלי נע בין שנה וחצי לשנתיים, כאשר אתם מתקרבים לפרק זמן זה, כדאי להיות עם אצבע על הדופק. ובכל זאת, סימנים מחשידים לסיום חיי המצבר:

  • ירידה חדה בעוצמת אור הפנסים/הבהובים.
  • "תקתוקים"/השתנקות בזמן התנעה, הנעה ארוכה מהרגיל וכמובן, אם הקטנוע כלל לא מניע.
  • תאריך תפוגה מתקרב/עבר. 

 

הארכת חיי המצבר?

יש כמה דרכים להארכת חיי המצבר והן תלויות בכם – נהיגה שאיננה אגרסיבית (האצות חדות ושימוש יתר בבלמים), כיבוי אורות ומיזוג כשהקטנוע כבוי והקפדה על טיפולים תקופתיים ותחזוקה טובה. 

 

כמה עולה מצבר חדש?

כמו כל ציוד לאופנוע וטיפולים שונים, גם להחלפת מצבר של טווח מחירים מקובל והוא גולם בתוכו את המצבר עצמו (לרבות אחריות) ושירות ההחלפה – על פי רוב כ-350-700 ₪ בממוצע + 100 ₪ אם מדובר בשירות החלפה עד הבית.

 

החלפת מצבר – איפה עושים את זה?

מדובר בפעולה פשוטה יחסית, אך לא כדאי להתפשר ולכן מומלץ לבחור במקום/בעל עסק עם המלצות, כמו למשל מוסך רשמי או לחילופין, להיעזר בשירות החלפה (כולל התקנה) עד הבית – זה אמנם יעלה מעט יותר (תוספת של כ-100 ₪) אבל יחסוך לכם את שינוע הקטנוע וזמן יקר. כך או כך, הקפידו על חלקי חילוף מקוריים וכמובן, תעודת אחריות רשמית.

לסיכומו של דבר, בלי מצבר לא תוכלו להגיע למחוז חפצכם ולכן חשוב לעשות עמו היכרות קצרה, לטפל בו כראוי ולשים לב לסימנים מחשידים. אמנם ביחס לטיפולים אחרים, עלות החלפת מצבר איננה גבוהה ועדיין, אם ניתן להאריך את חייו, כדאי לעשות זאת.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאונה
ביטוחים
5 אתרים להשוואת ביטוחי רכב

רכישת פוליסת ביטוח לרכב היא הוצאה משמעותית שכל בעל רכב נתקל בה אחת לשנה. בעבר היה נהוג שבעל הרכב פונה לחברה שממנה נרכשה הפוליסה הקודמת ומחדש את הביטוח. ואולם כיום,

תמרור
בלוג רכב
אילו הטבות רכב מקבל אדם עם נכות כללית

אנשים בעלי נכות זכאים להטבות שונות ממדינת ישראל. כאשר הן כוללות גם הטבות בתחום של נסיעות, התניידות, רכישה של רכב ועוד. יש הטבות שונות בתחום חלק קשורות במתן כספים, חלק

נסיעות במכונית גולף
רכב
מה הן הגבלות הנסיעה על רכב גולף?

בעולם הרכבים התפעוליים לרכבי גולף יש מקום של כבוד. הרכבים הללו שימושיים מאוד בשטחים תפעוליים, מושבים, קיבוצים ושטחים חקלאיים גדולים. יש מספר הבדלים מבחינה חוקית בין הרכבים הללו לבין רכבים

צריכים עצה מרופא ?