מה מחירה של עמדת טעינה לרכב חשמלי

במידה והחלטתם להתקין עמדת טעינה פרטית לרכב חשמלי ב בית פרטי  או בבניין משותף – אתם הולכים לקראת תהליך מורכב שדורש מכם לקרוא מעט על הנושא או להתייעץ עם חברה מומחית. מדובר בעלויות לא קטנות, ועליכם לחשב אותן לפני תחילת התהליך. במאמר הבא נפרט אודות עלויות העמדות וההתקנות השונות.

 

עלות עמדת הטענה

עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר בין 2000-3000 ש״ח, המחיר הוא רק לעמדה וההתקנה שלו היא במחיר נפרד ותלויה בכל מיני משתנים. העלות של העמדה משתנה בהתאם לחוזק העמדה מבחינת ההספק החשמלי. קיימות עמדות מסוג בסיסי ועמדות חכמות אשר יכולות לנהל את צריכת החשמל בעזרת תפעול מאפליקציה ומסוגלות לנטר ולקבל מגוון נתונים אודות השימוש.

 

עמדת טעינה מסוג חד פאזי

עמדת טעינה מסוג חד פאזי היא בסיסית ומתאימה לרכבים חשמליים ורכבים מסוג פלאג אין. עמדה מסוג זה עולה כ-2000 ש״ח ולרוב מגיעה עם אחריות. הספק הטעינה המקסימלי של העמדה עומד על 7.4w-32a והיא עומדת בתקן האירופאי המחמיר ובעלת חיבור type 2 אשר מתאים לרוב הרכבים, ובמקרים שלא- ניתן להוסיף מתאם.

 

עמדת טעינה מסוג תלת פאזי

עמדה מסוג תלת פאזי היא עמדה מתקדמת וחזקה יותר וגם היא מתאימה למגוון רחב של רכבים בארץ ומחירה עומד על 2400 ש״ח. ההספק החשמלי שלה הוא חזק יותר מהעמדה הראשונה שהוצגה והספק הטעינה המקסימלי שלה עומד על 22kw-32a. עמדה זו מגיעה עם חיבור type 2  ומתאימה לרוב הרכבים החשמליים בארץ.

 

עלות ההתקנה של העמדה

לאחר שהרחבנו על סוגי העמדות והמחיר הממוצע שלהם, צריך להוסיף לעלות העמדה את עלות ההתקנה. עלות ההתקנה הבסיסית היא בין 1800-2100 ש״ח וכוללת לרוב התקנה בסיסית. המחיר יכול לעלות במידה וקיים מרחק גבוה מלוח החשמל לעמדת ההטענה אשר יצריך חציבה או קדיחות בקיר לשם העברת כבלי החשמל. המחיר לכל עשרה מטרים נוספים של חשמל הוא בממוצע 150 ש״ח.

 

עלות ההתקנה לעמדה בבית משותף

עלות ההתקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף היא יקרה יותר אך לא בהרבה ומחירה נע בין 2000-2500 ש״ח. מחיר ההתקנה כולל העברת קווי חשמל מקומת המגורים עד לנקודת החשמל של דירה ספציפית או של ארון החשמל בבניין. גם כאן קיימים מספר משתנים אשר משפיעים על מחיר ההתקנה- המורכבות של ביצוע ההתקנה, המרחק של עמדת ההטענה ממקור החשמל, מעבר של כבלי החשמל (תעלות או חציבה), הוספה של קו חשמל מרכזי  ועוד.

מחירה של עמדת טעינה לרכב חשמלי נע בהתאם למשתנים רבים, ולפני שאנו מחליטים לקנות עמדה ולהתקינה עלינו לבדוק את העלויות נוספות הכרוכות בכך. בין העלויות שציינו הן סוג העמדה והליך ההתקנה. ניתן לקבל מספר הצעות מחיר ולאחר מכן לבחור בחברה המשתלמת והמקצועית ביותר.

עמדת הטענה

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מפתח
בלוג רכב
מה הוא ליסינג תפעולי?

בעוד שבשנים עברו שיטת הליסינג התפעולי הייתה שמורה בעיקר לחברות וארגונים שמספקים רכבים לעובדיהם, בימינו גם אנשים פרטיים בוחרים לחכור רכב בדרך המימון הזאת. מהו הליסינג התפעולי ובמה הוא שונה

שכפול מפתחות
כללי
אילו מפתחות לא ניתן לשכפל ללא תעודה?

למפתחות יש תפקיד מכריע באבטחת הבתים, המשרדים ונכסים יקרי ערך אחרים. כדי להבטיח את תקינותן של מערכות מפתח, סוגים מסוימים של מפתחות מגיעים עם הגבלות ספציפיות על שכפול. הגבלות אלו

סכין גילוח וטרקטורון
רכב
מה ההבדל בין רייזר לטרקטורון?

בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר רכבי שטח קטנים בישראל. הרבה מאוד אנשים נדלקו על התחום הזה שמשלב את אתגרי הנהיגה, הטבע הפראי, וכמובן אקסטרים ואדרנלין בלי סוף. כמעט על

צריכים עצה מרופא ?