מה ההבדל בין רייזר לטרקטורון?

בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר רכבי שטח קטנים בישראל. הרבה מאוד אנשים נדלקו על התחום הזה שמשלב את אתגרי הנהיגה, הטבע הפראי, וכמובן אקסטרים ואדרנלין בלי סוף. כמעט על כל שביל עפר או דרך כלשהי נפגוש בשלב מסוים רוכב אחד או קבוצה של רוכבים.

אבל יש גם הרבה בלבול בין המושגים השונים ובין כל כלי הרכב שמתאימים לשטח ושאותם אנו פוגשים דוהרים על השבילים. שניים מהכלים הכי נפוצים הם טרקטורון ורייזר, או בשם המקורי שלו RZR. כדי לעשות לכם קצת סדר בראש, הכנו כאן עבורכם מדריך קצר שיסייע לכם להבדיל בין הרכבים השונים.

 

טרקטורון

טרקטורונים הם כלי רכב פתוחים שמשמשים לנסיעה בשטח, כאשר יושבים עליהם כמו שיושבים על אופנוע, ובדומה לאופנוע שולטים בהם באמצעות כידון ולא בעזרת הגה. כיום, רוב הטרקטורונים משמשים לנסיעה בשטח בשביל הכיף, למרות שהם פותחו עבור אנשים שעובדים בחקלאות בעיקר. לרוב הטרקטורונים יש הנעת 4X4 ויכולות עבירות די מרשימות.

הטרקטורון פופולרי מאוד בקרב צעירים ובני נוער, מכיוון שאפשר להוציא רישיון לטרקטורון בגיל צעיר יחסית, עוד לפני שמוציאים רישיון נהיגה לרכב רגיל. יש כיום חלוקה מסוימת בין הדגמים לטרקטורוני ספורט ולטרקטורוני עבודה, אך רוב טרקטורוני העבודה שמיוצרים כיום מגיעים גם כן עם סט ביצועים מרשים שמאפשר לנצל אותם גם בשעות הפנאי לצד תוספות כמו יכולת גרירה ונשיאה של משקלים כבדים יחסית.

טרקטורון

רייזר

הרייזר, שהוא הכינוי בעברית לRZR, הוא סדרת רכבי שטח של פולאריס. זהו רכב שנשלט בעזרת הגה, ובנוי במיוחד לתנאים קיצוניים, כך שיכולות העבירות שלו גבוהות ביותר. הרייזר פופולרי בארץ, ויש לו גרסאות שונות שמגיעות עם 2 או עם 4 מקומות, ועם מנועים שונים. אפשר גם לבצע שדרוגים ותוספות לרייזרים, מה שכמובן ישפיע על המחיר, לצד מספר המקומות והדגם המדויק.

אלו רכבים חצי פתוחים שממוגנים בקשת התהפכות, והנוסעים בהם חייבים לחגור חגורת בטיחות. כדי לנהוג על רייזר חייבים להחזיר רישיון נהיגה לרכב (רישיון B) או רישיון 1O לגרר. יש לציין שרייזרים יקרים יותר מטרקטורונים באופן כללי, אך לשני הכלים יש שוק יד שנייה רחב ומפותח מאוד.

 

מה המעמד החוקי של טרקטורון ורייזר

לטרקטורון אסור לעלות על כביש או לעבור מהירות של 40 קמ"ש. הוא מיועד לנוסע אחד בלבד, אלא אם כן רישיון הרכב שלו מאפשר לאדם נוסף להיות על הכלי, והנוסעים בו חייבים לחבוש קסדה. לרייזר אסור לעבור את המהירות המותרת של 40 קמ"ש, וחייבים להתקין בו קשת התהפכות וחגורת בטיחות לכל אחד מהנוסעים. אסור לו לעלות על הכביש.

 

סיכום

למרות שרבים מתבלבלים ביניהם, רייזרים וטרקטורונים הם דבר שונה לחלוטין. בעוד שטרקטורון הוא כלי שנשלט בעזרת כידון, ומיועד לרוכב אחד בלבד, הרייזר נשלט באמצעות הגה ויכול לקחת עד 4 נוסעים.

סכין גילוח וטרקטורון

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שטיפת צמיג
בלוג רכב
למה חשוב לבחור צמיגים איכותיים

כמה שהכותרת למאמר זה נשמעת מובנת מאליו, יש היבטים רבים לבחירת צמיגים איכותיים. מעבר לסטאטוס, היצע שוק ושימוש הרכב, מצויים היבטים נוספים וחשובים לבחירת צמיג נכון לרכב. לא בטוחים על

כלי רכב שחור
בלוג רכב
אתרי הרכב הגדולים בישראל – סקירה

בעולם הרכב יש לכם לא מעט אתרים ופורומים הנחשבים מובילים את התעשייה. בין היתר, יש לכם גם סוכנויות רכב הכוללות בתוכן סקירות רכב מקיפות למדי. בואו נעבור יחדיו על אתרי

מטבעות
בלוג רכב
הכירו את המחירון של הרכבים השונים לפירוק

רכב שהגיע לסוף ימיו, ניתן ואף רצוי למכור לפירוק. למכירה זו ערך כספי ואקולוגי כאחד, שכן חלקי הרכב ימוחזרו ויעשה בהם שימוש חוזר. כמו כן, השלד יעבור גריטה שתאפשר שימוש

רכב פוגע
ביטוחים
כיצד להתנהל מול הביטוח לאחר תאונת דרכים?

במידה ונפגעתם בתאונת דרכים ואתם מבוטחים, אתם זכאים לקבלת פיצוי. מהו גובה הפיצוי וכיצד להתנהל מול הביטוח? במאמר זה נציג את כל המידע.   כיצד מגישים תביעה לביטוח בעקבות תאונת

צריכים עצה מרופא ?