איך לבחור צמיגים לנסיעות שטח

נהיגה בשטח עשויה להיות דבר מהנה אך גם מורכב במובנים מסוימים, בשל תנאי השטח המורכבים.

לכן יש להתאים את הרכב ובעיקר הצמיגים שלו לנסיעות מיוחדות אלו.

על הצמיגים המתאימים ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

התאמה של צמיג לרכב

באופן כללי כפי שכל חלק ברכב מתאים עבורו באופן ספציפי ולוו דווקא יתאים לרכבים אחרים, כך גם עם צמיגי הרכב. צמיגים שתבחרו לרכב שלכם צריכים לענות על שלושה קריטריונים שמתאימים לרכב שלכם בצורה ספציפית, הגודל של הצמיגים, התאמתם למשקל של המכונית ובנוסף, התאמה למהירות המרבית של המכונית שלכם. את המידע תוכלו למצוא בספר של הרכב שלכם וכן, ברישיון הרכב.

 

למה חשובים צמיגי השטח

לאלו מימכם שמעוניינים לנסוע בשטח כדאי להשקיע בצמיגים מתאימים מכמה סיבות. ראשית כל, בשטח הקרקע שונה מאשר האספלט של הכביש ובמידה ותרצו לנסוע נאמר באזור בוצי, צמיגי השטח יתאימו לכך בזכות הקוביות המשוננות והחריצים העמוקים שמאפיינים אותם. בנוסף, הם עמידים מפני סלעים ודוממים נוספים הנמצאים באזורי הטבע שעלולים לפגוע בצמיגי כביש ולהשבית את הרכב.

 

סוגים של צמיגים לרכב שטח

קיימים מספר סוגים של צמיגים שעשויים להתאים לרכבי שטח. צמיגי AT הנקראים גם צמיגי 'חצי חצי', המתאימים גם לתנאי שטח וגם לנסיעה על הכביש. צמיגי MT מתאימים מאד לנסיעה בשטח כיוון וניתן לעבור איתם במקומות מסובכים. בנוסף, הם פחות מתאימים לנסיעה בכביש ולכן אידיאליים בעיקר לשטח. צמיגי MS הם מיועדים לרכב שטח, אך יותר מותאמים לנסיעה על כביש לכן פחות מתאימים למי שמעוניין לנסוע בתנאי שטח מורכבים.

 

בחירת צמיגים מתאימים לשטח

באופן כללי ניתן להגיד כי ככל שהצמיגים בעלי נתונים שיותר מותאמים לנהיגה בשטח ופחות לכביש, כך הם יותר מומלצים לנסיעה בשטח. את סוגי הצמיגים אפשר לאפיין לפי אחוזים כאשר חלקם נוטים יותר להיות צמיגי שטח וחלקם יותר כביש. צמיגי HT – מתאימים ב- 70% לכביש וכ- 30% לשטח. צמיגי AT – מתאימים ב- 50% לכביש וכ- 50% הנוספים לשטח. צמיגי MT – מתאימים ב- 30% לכביש וכ- 70% לשטח.

 

צמיגי MT

אלו צמיגים המכונים גם כ- צמיגי "שטח מלא", כיוון שברוב המאפיינים שלהם מתאימים לתנאי השטח יותר מאשר לנסיעה על הכביש. אחד היתרונות הבולטים שלהם הוא היציבות בנסיעה בשטח בוצי. צמיגים אלו בעלי רווחים בין הקוביות, אלו מאפשרים לצמיג להתנקות בעצמו ובכך להשליך את הבוץ מימנו ולאפשר נסיעה חלקה יותר.

 

לסיכום

קיימים סוגים שונים של צמיגים, כאלה המתאימים יותר לכביש ואלה שיותר לתנאי שטח. ניתן לומר שהמאפיינים של צמיגי MT הם המתאימים ביותר לנסיעות בשטח, בשל המבנה שלהם שמאפשר לנקות את הבוץ תוך כדי נסיעה. בנוסף, צמיגים המותאמים לשטח יוכלו לעמוד בתנאי הדרך במידה ויתקלו נאמר בסלעים קשים וכך לאפשר לכם להמשיך בנסיעה כרגיל ולהנות מהטיול שלכם.

 

גלגל

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דלקן ראשית
כללי
למה מחירי הדלק משתנים?

בדומה לכמעט כל מוצר אשר נמכר על המדף, המחירים של הדלק עשויים להשתנות ואכן משתנים כל הזמן. ובכן, לא כל הזמן אולי, אבל אנחנו בהחלט עדים לשינויים בתעריפי התדלוק של

פטיש
בלוג רכב
הכל על חוקי התעבורה

חוקי התעבורה הם חלק מהותי בשמירה על הבטיחות והסדר בכבישים בעולם ובישראל בפרט. להתעלמות מהחוקים הללו עלולה להיות השלכות חמורות, לרבות קנסות, נקודות, שלילת רישיון ובמקרים חמורים, אפילו אישומים פליליים.

צריכים עצה מרופא ?