האם מערכת איתור לאופנוע היא הפתרון שימנע את הגניבה הבאה?

עבור רוכבים רבים התשובה לשאלה הזו בכותרת היא מובנת מאליה – כן. אבל מובן כי על שאלה כזו לא ניתן לענות בצורה של שחור ולבן, בטח לא לפני שבודקים את העובדות, היתרונות והחסרונות של התקנת מערכת איתור לאופנוע שלנו. ועוד לפני יתרונות וחסרונות, אולי חשוב לדעת איך בכלל קרה שמערכות איתור לאופנוע הפכו בשנים האחרונות לפופולריות כל כך, עד שרבים משתמשים בהן במקום לערוך ביטוח מקיף לאופנוע שלהם.

גי פי אס

אם כבר הזכרנו ביטוח מקיף, אז כמובן שלמחיר שלו יש חלק משמעותי בעליית קרנן של מערכות האיתור לאופנוע. חברות הביטוח קוראות כמונו את הסטטיסטיקה של גניבות האופנועים והקטנועים, ומודעות לסיכון ההולך וגובר בביטוח של הכלים האלה. מעבר לנתוני הרוכב עצמו, שגם משפיעים, הגורם המרכזי לעליית המחירים הוא כמובן הסיכון שהכלי ייגנב ואז כמובן יהיה צורך לפצות את הבעלים. המחיר, באופן טבעי, הולך ועולה משנה לשנה ובצר להם פונים רוכבים רבים לחפש פתרונות אחרים. אחד הפתרונות האלה הוא מערכת איתור לאופנוע.

כמו שמעיד עליה שמה, מערכת איתור לאופנוע היא מערכת שמאתרת את האופנוע, או הקטנוע, בכל מקום בו הוא נמצא – מהחניה של הבית ועד מחסן ביער אפל שאליו מובילים אותו הגנבים כדי לפרק אותו לחלקים שאפשר יהיה למכור. הרעיון הוא לזהות באופן מידי כל תזוזה לא רצויה של הכלי, בשעות חריגות או לכיוונים חריגים שהרוכב אינו מרבה בהם, ובכך להבין שמדובר בניסיון גניבה. במקרה כזה משגר המוקד צוות מיוחד לאיתור הכלי וכמובן מזעיק גם את כוחות הביטחון הרלוונטיים כדי לנסות ולהגיע אליו כמה שיותר מהר. כל זאת מתועד גם באפליקציה שנמצאת את בעל הכלי על המכשיר הנייד וכך גם הוא יכול להישאר מעודכן.

נשמע מעולה. למה לא כולם עושים את זה? קודם כל, הרבה מאוד רוכבים אכן מתקינים מערכת איתור לאופנוע שלהם. בשונה מאזעקה לאופנוע או מנעול, המערכת הזו לא רק מתריעה אלא גם שולחת את מי שצריך כדי לנסות ולהשיב את הכלי הגנוב. זה למעשה יתרונה הגדול ומשום כך יש רוכבים רבים שמעדיפים לקחת את הסיכון של לא לערוך ביטוח מקיף ולהתקין במקומו מערכת איתור בעלות נמוכה הרבה יותר, מתוך כך שהם סומכים על הסטטיסטיקה של המערכות הללו שבמקרים לא מעטים אכן מצליחות להשיב את הכלי הגנוב תוך זמן קצר.

יחד עם זאת, צריך לומר שמערכות איתור הן לא ביטוח. ראשית, אין כל התחייבות להשבת הכלי, אלא רק לניסיון לעשות כך. בנוסף, אין כמובן כל התחייבות לפיצוי במקרה שהכלי לא נמצא. כך שגם אם יש לאופנוע שלכם מערכת איתור משוכללת ומתקדמת, הוא עדיין לא ממוגן ב-100% מפני גניבות והסיכוי שבוקר אחד תתעוררו ולא תמצאו אותו בחנייה – עדיין קיים. מצד שני, כנראה שאין שום מערכת בעולם שיכולה להבטיח מניעה מוחלטת של גניבות ולכן למעשה כל מה שנשאר לכם כרוכבים הוא לקבל החלטה – האם אתם מעדיפים פיצוי בגובה הכלי במקרה שייגנב חלילה, או שאתם סומכים על כוחות הביטחון שיוכלו להחזיר לכם את הכלי במידה ומותקנת עליו מערכת איתור? ואם שפר עליכם מזלכם ויש לכם גם ביטוח מקיף וגם מערכת איתור – או אז אתם בהחלט יכולים לישון בשקט גמור בלילה.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רכב משפחתי
בלוג רכב
3 טיפים לניהול צי רכב

חלק ניכר מהחברות הגדולות והבינוניות במשק מחזיקות ציי רכב ברשותן, ניהול צי רכב הוא משימה לא פשוטה הכוללת משתנים רבים אליהם יש לשים, כדי לעשות זאת בצורה הטובה והחסכונית ביותר

כידון
קורקינטים
מעבר מרכב לקורקינט חשמלי

אין אחד בישראל שלא יוצא לו לעמוד בפקקים, פתאום חולף לידו קורקינט חשמלי, שלא עומד כלל בפקקים, לא משלם טסט, לא משלם ביטוח ועוד המון יתרונות. ובטח שחולפת לכל אחד

צריכים עצה מרופא ?