איך מחליפים גלגל ברכב תפעולי?

מה הוא רכב תפעולי?

חלקנו עדיין מכירים רכב תפעולי בשמו הנפוץ והמקורי, רכב גולף. רכב תפעולי הינו רכב אשר עובד על חשמל, אינו מצריך רישיון מיוחד על מנת לנהוג עליו. הנראות הויזואלית של רכב תפעולי דומה מאוד לרכב גולף גם מבחינת תפעול הרכב דומה לרכב גולף כלומר אינו מצריך התעסקות רבה כפי שנהוג בכלי רכב אחרים, לדוגמא: להעביר את הרכב טסט אחת לכמה חודשים, טיפולים ובדיקות במוסך לעיתים קרובות וכדומה. כל זאת ועוד אלו הם דוגמאות לדברים אשר אין כל צורך לעשות ברכב תפעולי כחלק מהשגרה.

 

גלגלים של רכב תפעולי.

כפי שהוזכר קודם לכן רכב תפעולי שונה מאוד מכלי רכב אחרים רגילים בכמה וכמה פרמטרים שונים. הבדל נוסף בין רכב תפעולי לכלי רכב אחר זה גלגל הרכב ומימדיו. מדובר על גלגל קטן יחסית לגודל ממוצע של כלי רכב אחרים אך בעובי זהה.

 

היכן ניתן לרכוש גלגלים?

גלגלים עבור רכב תפעולי יש לרכוש בחנויות ספציפיות אשר מוכרות גלגלים לרכבים מסוג זה. גלגל של כלי רכב אחר אינו מתאים ברכב תפעולי ועל כן קיים הצורך בסוג גלגל ספציפי ומדויק עבור רכב תפעולי. יש לפנות רק לחברות וחנויות אשר מחזיקים אביזרים של רכבים תפעוליים. כמו כן, חשוב מאוד לגשת לחנויות אלו עם שם הדגם של הרכב כדי להתאים לרכב את הגלגל שהכי מתאים עבורו. אף על פי שניתן, זה לא מומלץ להזמין גלגלים באינטרנט מכיוון שעדיף לראות את הגלגל לפני הרכישה על מנת להיות בטוחים כי הגלגל אכן מתאים.

 

מה עושים במקרה של פנצ'ר (נקר)?

במידה ויש פנצ'ר או בעברית תקנית נקר ברכב תפעולי ניתן לפעול בכמה דרכים על מנת להחזיר את המצב לקדמותו.

 

להחליף גלגל. 

גלגל של רכב תפעולי ניתן להחליף בצורה דומה לשל כלי רכב רגיל כלומר, יש להעזר בציוד כמו ג'ק על מנת להרים מעט את הרכב, גלגל חלופי זמני אשר נמצא תחת המושב האחורי. משחררים את האומים אשר תופסים את הגלגל, מגלגלים אותם החוצה ומחברים את הגלגל החלופי. חשוב לציין כי הגלגל החלופי אינו תחליף קבוע ויש צורך לרכוש גלגל חדש כמה שיותר מהר.

 

לפנות לחברה או איש מקצוע.

ישנם חברות ועסקים אשר ישמחו לעמוד לרשותכם בעת צרה עם רכב תפעולי כלשהו. נציגים מטעם החברה יגיעו אל מקום האירוע תוך כמה שעות לכל היותר עם כל הציוד הנדרש. יבצעו את החלפת הגלגל בצורה מיידית ומקצועית. ישנן חברות אשר יכולות להביא עימם גלגל חדש, להחליף במקום וכך לחסוך לבעל הרכב זמן בחיפוש והרכבה של גלגל חדש לרכב.

 

לסיכום.

במידה ויש צורך להחליף גלגל לרכב תפעולי ניתן לעשות זאת באופן עצמאי בעזרת הכלים הייעודים לכך. דרך נוספת אשר מומלצת יותר היא לפנות למומחים בתחום, חברות כמו למשל חברת: גולף מוטורס אשר מתמחה עם כלי רכב תפעוליים, לכן חברה כמו זו יכולה לסייע רבות בכל הקשור לנושא של רכב תפעולי.

 

עובד חברה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מגרש
בלוג רכב
פירוק רכבים – דרכים לעשות זאת

אם אתם מחזיקים ברכב ישן, רכב לא תקין, או רכב שעבר תאונה וכבר לא שווה לתקן אותו, תוכלו להוריד אותו מהכביש וגם אולי לקבל על זה קצת כסף. עיריות ומועצות

תאונת דרכים
תאונות דרכים
תאונת דרכים בזמן העבודה – כיצד רצוי לפעול?

ישנן אפשרויות רבות לתאונות דרכים במקום העבודה. יכול להיות שאתם נהגים במקצוע שלכם ולכן, הסיכון שלכם גבוה יותר. יכול להיות גם, שבדרך למקום העבודה נקלעתם לתאונה באיילון. במאמר הבא נפרט

מערכת בטיחות
אופנועים
סוגים שונים של מערכות אזעקה לאופנוע

רוב רוכבי האופנוע המנוסים יודעים היטב שלתאונות וגניבת אופנוע יש דבר אחד במשותף – זה רק עניין של זמן עד שהן מתרחשות. רוכבים רבים מדי לומדים בדרך הקשה למה חשוב

בלוג רכב
מה העלות של עמדת טעינה לרכב חשמלי?

יותר ויותר אנשים מבינים כיום כי רכישת רכב חשמלי יכולה להיות חסכונית הרבה יותר לטווח הארוך, מבחינה כלכלית. וכמובן שניתן ליהנות מיתרונות רבים ואחרים כמו שמירה על הסביבה. במאמר הבא

צריכים עצה מרופא ?