מה זה ביטוח חובה לרכב ומה הוא מכסה?

המטרה העיקרית של ביטוח חובה היא לספק פיצוי בגין נזקי גוף שנגרמים לנהג, לנוסעים או להולכי רגל שנפגעו כתוצאה מתאונת דרכים.

זה גם ההבדל בין ביטוח חובה, רכוש וצד ג', אך ניתן לרכוש ביטוח מקיף שכולל את כולם יחד. הנה כל הפרטים

פקודת רכב מנועי בישראל קובעת בין היתר שחובה לנהוג עם ביטוח בתוקף. נהג שאין לו ביטוח חובה בתוקף מבצע עבירה חמורה, שהעונש עליה עלול להגיע עד כדי שלילת רישיון. יתרה על כך, המטרה של ביטוח מן הסוג הזה היא לספק הגנה גם לנהג וגם לנוסעים.

ביטוח חובה נועד לכסות נזקי גוף. הכיסוי בגין נזקי גוף הוא גם של הנוסעים בכלי הרכב כולל הנהג המבוטח, אך גם של הולכי רגל שנפגעו כתוצאה מהשימוש ברכב ובמהלך תאונת דרכים. אז היות והפיצוי בגין נזקי הגוף עלול להצטבר לסכום של מאות אלפי שקלים, כדאי שתהיה פוליסת ביטוח שתממן אותו.

 

מה כולל הכיסוי הביטוחי?

הכיסוי הביטוחי בגין ביטוח חובה כולל את כל ההוצאות הרפואיות בגין נזקי הגוף שנגרמו כאמור לנוסעים, לנהג המבוטח או להולכי הרגל. תחת הוצאות רפואיות אלו מתייחסים בין היתר אל פיצוי בגין אובדן כושר השתכרות ועד תקרה של 3 פעמים השכר הממוצע במשק, כמו גם פיצוי בגין כאב וסבל.

חשוב לציין שהמחיר של ביטוח חובה נקבע לפי פרמטרים שונים והוא אינו אחיד. על מנת לממן פוליסות ביטוח מן הסוג הזה, חברת הביטוח מביאה בחשבון בין היתר את פרטי הרכב, את מין וגיל הנהג הצעיר ביותר שצפוי להשתמש ברכב, את מאפייני הרכב מבחינת סוג דלק ונפח מנוע ועוד.

 

מהו ביטוח רכוש וביטוח צד ג'?

הענף של ביטוח לרכב לא כולל בתוכו רק את ביטוח החובה. מלבד הביטוח שבלעדיו אסור לנהוג על אף סוג של כלי רכב בישראל, יש גם אפשרות לרכוש ביטוח רכוש. כאן מדובר על ביטוח שמכסה נזקים לרכוש בלבד, על בסיס פוליסה תקנית שמופיעה בתקנות. בגלל שהפוליסה התקנית מופיעה בתקנות, המשמעות היא שמותר לחברת הביטוח לשנות אותה אך ורק לטובת המבוטח.

לשם השוואה, יש גם אפשרות של רכישת ביטוח צד ג'. זהו ביטוח שעדיין מכסה נזקי רכוש בלבד, אך של מי שנפגע מהתאונה ולא של המבוטח. בנוסף, כדאי לדעת שביטוח צד ג' מכסה נזקי רכוש לצד ג' רק עד לסכום הנקוב בפוליסה. ככל שהסכום הזה גבוה יותר, כך גם הפרמיה החודשית עולה.

 

איזה ביטוח משתלם לקנות?

ניתן לרכוש ביטוח לרכב שכולל בתוכו גם את החובה, גם את הרכוש וגם את צד ג'. עם זאת, חשוב עדיין לבחון כל מקרה לגופו ולהתאים את אופי וסוג הפוליסה לאופי השימוש ברכב ולתדירות הנסיעה בו.

 

לחיצת יד

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רכבים למכירה ראשית
מכירות ורכישות רכבים
רכבים למכירה: הדרך היעילה ביותר לרכוש רכב חדש

אם אתם מחפשים רכבים למכירה, ככל הנראה אתם בוחנים את כל האפשרויות העומדות לרשותכם. על מנת שתוכלו למצוא את מבוקשכם, אתם חייבים לקחת את כל האפשרויות בחשבון, כך שתוכלו לבחור

מעבר דירה
הובלות
5 טיפים לבחירת מקום מקצועי לזיווד הרכב

אחרי שפע של כתבות על ביטוחים, טיפולים וגם סיוע משפטי, הגיע הזמן שנפרסם גם מאמר עבור בעלי המלאכה שהרכב שלהם הוא העסק שלהם. זיווד כעלי רכב להתבצע במוסך ואפילו בעיצוב

כמה טיפים שיעשו לכם נסיעה נעימה

אם אתם מתכננים נסיעה ארוכה, או אפילו נסיעה לילית, אנחנו נמליץ לכם על מספר דברים. ישנם כמה דגשים שכדאי להכיר בכדי שתוכלו להנות מנסיעות ארוכות. קודם כל והכי חשוב, נדבר

מכונית שרות
מוניות
התניידות בחצי האי היפה בעולם

לא משנה מתי אתם נוסעים לסיני ואיפה בחרתם להתארח – יש דבר אחד שכולם צריכים בסיני וזה להגיע למלון או לקמפ. להוציא מקרים שבהם אתם מתארחים באחד המלונות הצמודים לגבול,

צריכים עצה מרופא ?